۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۰
کد خبر: 82951067
T T
۰ نفر
مردم ومسوولان در مقابل فشار تحريم ها متحد باشند

گرگان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: امروز دشمن آستانه تحمل مردم را با مسائل اقتصادي و تحريم ها نشانه گرفته است و مردم و مسوولان در مقابل اين فشارها متحد باشند.

براساس اعلام دادگستري به ايرنا آيت الله سيد كاظم نورمفيدي روز يكشنبه در ديدار مسوولان قضايي استان گلستان اظهار كرد: تحريم‌هاي اقتصادي امريكا از جنگ نظامي هم بدتر است و نياز است همه گروه‌ها از مسوولان و مردم تا بازاريان و اصناف براي مقابله با اين فشارها و تحريم‌ها در كنار هم باشند.
امام جمعه گرگان افزود: شرايط جنگ نظامي درمنطقه وجود ندارد و دشمن مي‌خواهد با تحريم ها آستانه صبر و تحمل مردم ايران به پايان برسد.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري همچنين با گراميداشت ياد شهيد آيت الله بهشتي؛ قضاوت را حساس و مهم خواند و گفت: رعايت عدالت و اخلاق مداري از مولفه هاي اساسي قضات است و قاضي در همه حال به ويژه زمان صدور راي بايد هواي نفس را از خود دور كنند.
آيت الله نورمفيدي اضافه كرد: اجراي عدالت، امانتي الهي و مردمي است كه در دستان قاضي قرار دارد و بايد با دقت و در همه حال به دنبال تحقق اين امر باشد.
رييس كل دادگستري گلستان هم در اين ديدار كه در سومين روز هفته قوه قضاييه انجام شد، گفت: دادگستري به صورت ويژه به دنبال حفظ امنيت و بالا بردن احساس امنيت در استان و فراهم كردن زمينه جذب سرمايه گذار و رونق توليد است.
هادي هاشميان افزود: سال گذشته ستاد اقتصاد مقاومتي در دادگستري استان تشكيل و به همه حوزه هاي قضايي بخشنامه شد كه به هيچ عنوان حكم تعطيلي واحدهاي توليدي در محاكم صادر نشود.
به گفته وي؛ اعضاي ستاد اقتصاد مقاومتي امسال از همه شهرك هاي صنعتي استان سركشي و در گفتگو با توليدكنندگان براي حل مشكلات حقوقي و قضايي آنان چاره انديشي مي شود.
رييس كل دادگستري گلستان؛ سود بالاي تسهيلات بانكي را از مشكلات سرمايه گذاران عنوان كرد و گفت: برخي بانك ها بخشنامه هاي بانك مركزي را اجرا نمي كنند و با دريافت سود هاي زياد، ادامه فعاليت سرمايه گذاران و واحدهاي توليدي استان را سخت كرده اند كه با كمك دادستان مركز استان پيگير رفع اين مشكل هستيم.
هاشميان اضافه كرد: در ديدارهايي كه با علماي شيعه و سني، مسئولان دستگاه هاي اجرايي و افراد شاخص و تاثيرگذار استان داشتيم، همراهي و بسيج استاني شكل گرفته كه نتيجه آن كاهش جرم در استان است.
وي همچنين گفت كه در راستاي حفظ حقوق بيت المال سال گذشته با حكم قضات گلستان 89 هكتار جنگل و بيش از 700 هكتار مرتع از متجاوزان پس گرفته شد.
1648