۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۴
کد خبر: 82951627
T T
۰ نفر
عكاسان ١١ كشور در نخستين دوره ي پلتفرم ١٠١ شركت كردند

تهران- ايرنا- ١٠١ عكاس از ايران و ١١ كشور جهان در نمايشگاه لحظه قطعي كه نخستين دوره پلتفرم ١٠١ محسوب مي شود شركت كرده اند.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي كافه سينما، نمايشگاه لحظه قطعي، شامل عكس‎هاي سياه و سفيد ديجيتال و آنالوگ در ابعاد 10 در 15 سانتي متر است كه به ياد هنري كارتيه برسون خالق مفهوم «لحظه قطعي» برگزار مي شود.
نهاد هنري مستقل پلتفرم ١٠١ با حمايت مجله تهران، كافه سينما و استوديو فاموري در راستاي حمايت از هنرمندان جوان و ايجاد پيوند ميان نهادهاي خصوصيِ هنري كشور با محوريت اقتصاد هنر، جمعه اول تيرماه، در گالري نگر و گالري عمارت روبرو به صورت همزمان افتتاح شد.
احسان ميراب زاده صاحب امتياز مجله تهران و مديرعامل پلتفرم ١٠١ در گالري نگر، 'برابري فرصت ميان مخاطب و هنرمند' را از اهداف مهم اين پلتفرم ذكر كرد.
وي ادامه داد: با شروع تابستان در تور نخست، فضائي براي نمايش آثار هنرمندان در عمارت روبرو و گالري نگر فراهم شده است.
‌ ميراب زاده افزود: براي تور دوم نمايشگاه كه بلافاصله بعد از اتمام تور اول در بيست و نهم تير آغاز خواهد شد، نگارخانه چهار و ششم مرداد خانه موزه استاد انتظامي در نظر گرفته شده است.
گالري متن اصفهان ميزبان دور سوم نمايشگاه لحظه قطعي در نوزدهم امرداد خواهد بود و با بازگشت دوباره تور به تهران، دور چهارم بر روي ديوارهاي گالري عليها از بيست و ششم امرداد خودنمايي خواهد كرد.
آخرين دور نمايشگاه از شانزدهم شهريور در گالري آريانا رونمايي خواهد شد و تا روز اختتاميه در بيست و هفتم شهريور ادامه خواهد داشت.
مديرعامل پلتفرم 101 خاطرنشان كرد: اين پلتفرم از يك سو فرصتي است براي مردم تا به وسيله ي هنر، زندگي خود را دگرگون كنند و از سوي ديگر فرصتي است براي هنرمند تا هنرش را به صورتي عادلانه در اختيار همگان گذارد و به عبارتي دموكراتيزه كند.
مديرعامل پلتفرم ١٠١ خاطرنشان كرد: پلتفرم 101 مي تواند نمونه اي وطني براي گام نهادن درست در مسير ناهموار معرفي آينده سازان هنر باشد.
اسامي ١٠١ عكاس شركت كننده در نخستين دوره ي پلتفرم ١٠١ و آخرين اخبار اين پلتفرم از طريق سايت www.cinemacafe.ir قابل دسترسي است.
تهرام/7247//1348
۰ نفر