۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۴۲
کد خبر: 82951692
T T
۰ نفر
مكان اسكان زائران حسيني كهگيلويه و بويراحمد مجهز شود

ياسوج- ايرنا- معاون عمراني استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: مكان اسكان و پذيرايي از زائران حسيني اين استان در مرز شلمچه براي برگزاري هر چه بهتر آيين پياده روي اربعين امسال مجهز شود.

به گزارش ايرنا، عزيز فيلي روز يكشنبه در نشست كميته زيرساخت ستاد اربعين حسيني كهگيلويه و بويراحمد در ياسوج اظهار داشت: دستگاه هاي اجرايي، مردم، اصناف و فعالان بخش خصوصي استان در اين زمينه با تمامي توان وارد عرصه شده و همكاري كنند.
وي افزود: به زودي يك گروه از متوليان امر و مسئولان اجرايي كهگيلويه و بويراحمد براي بازديد از مكان اسكان و پذيرايي از زائران حسيني اين استان در مرز شلمچه به منظور تعيين نيازمندي هاي آن اعزام خواهد شد.
معاون عمراني استاندار كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: تهيه و تدوين يك برنامه زمان بندي براي تأمين زيرساخت هاي مورد نياز در مكان اسكان و پذيرايي از زائران حسيني اين استان در مرز شلمچه ضروري است.
فيلي عنوان كرد: آيين پياده روي اربعين حسيني به عنوان يك حركت مهم مذهبي و سياسي بايد امسال به طرز باشكوه و با حضور گسترده مردم نقاط مختلف كشور از جمله كهگيلويه و بويراحمد برگزار شود.
وي ابراز داشت: نقاط ضعف و قوت سال هاي قبل اسكان و پذيرايي از زائران شركت كننده از كهگيلويه و بويراحمد در آيين پياده روي اربعين حسيني بايد احصا و امسال مدنظر قرار گيرد.
رئيس ستاد عتبات عاليات كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: بر اساس اعلام ستاد عتبات عاليات كشور تأمين زيرساخت ها در مكان هاي اسكان و پذيرايي از زائران حسيني در مرزهاي مهران، چذابه و شلمچه و موكب هاي مستقر در مسير شهرهاي نجف اشرف و كربلا بر عهده معاونت عمراني استانداري هاست.
سيد فرج الله نظرپور اظهار داشت: با توجه به اينكه كهگيلويه و بويراحمد مسير تردد زائران چند استان كشور در آيين پياده روي اربعين حسيني است بايد تمهيدات لازم براي اسكان و پذيرايي مطلوب از آنها انديشيده شود.
وي افزود: پس از رايزني ها و مكاتبه هاي لازم يك هكتار و 140 مترمربع زمين در مرز شلمچه براي اسكان و پذيرايي از زائران شركت كننده از كهگيلويه و بويراحمد در آيين پياده روي اربعين حسيني اختصاص داده شد.
رئيس ستاد عتبات عاليات كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: تاكنون اقدام هايي براي تأمين زيرساخت هاي لازم از جمله سرويس بهداشتي و نمازخانه در اين مكان توسط شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران انجام شده است.
نظرپور عنوان كرد: اين زيرساخت ها به دليل حضور چشمگير زائران حسيني از كهگيلويه و بويراحمد و ديگر استان هاي كشور در آن ناكافي است و بايد توسعه پيدا كند.
وي ابراز داشت: بايد تا شهريور امسال زيرساخت هاي مورد نياز در اين مكان به طور كامل و با همكاري همه جانبه دستگاه هاي مختلف اجرايي كهگيلويه و بويراحمد تأمين شود.
نظرپور گفت: كهگيلويه و بويراحمد در آيين پياده روي اربعين حسيني سال قبل 27 موكب در مسير شهرهاي نجف اشرف و كربلا داشت كه پيش بيني مي شود اين تعداد امسال افزايش يابد.
وي اظهار داشت: براي جلوگيري از هرگونه سوء استفاده مالي بايد موكب هاي كهگيلويه و بويراحمد داراي حساب بانكي نزد شعبه هاي بانك انصار اين استان باشند.
نظرپور با اشاره به نظارت جدي بر فعاليت موكب هاي كهگيلويه و بويراحمد، اظهار داشت: مسئولان موكب هاي اين استان نيز پس از اربعين حسيني امسال ملزم به ارائه گزارش در مورد نحوه هزينه كردن اعتبارات هستند.
مديركل دفتر فني استانداري كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: انتظار مي رود كه مديران اجرايي اين استان حضور بيشتري در نشست هاي ستاد مهم اربعين حسيني استان داشته باشند.
سيد حسين كاظمي اظهار داشت: تا اواخر شهريور امسال بايد هر 15 روز يكبار گزارش عملكرد و فعاليت هاي ستاد اربعين حسيني كهگيلويه و بويراحمد در مورد آيين پياده روي اربعين امسال به ستاد مركزي در تهران ارائه شود.
وي افزود: مكان اسكان و پذيرايي از زائران حسيني كهگيلويه و بويراحمد در مرز شلمچه نيازمند تأمين برخي زيرساخت ها از جمله وضوخانه، سالن استراحت، آشپرخانه، روشنايي، آب آشاميدني، پاركينگ و دستگاه خودپرداز است.
7535/6110