۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۳
کد خبر: 82954869
T T
۰ نفر
ميز خدمت الكترونيكي اداره كل استاندارد فارس راه اندازي شد

شيراز- ايرنا- مدير كل استاندارد و تحقيقات صنعتي فارس گفت: ميز خدمات الكترونيكي اين اداره كل با هدف انجام به موقع، سريع و آسان امور، فعاليت خود را با ارايه 17 مورد خدمت آغاز كرد.

مرتضي رهنما، چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: شهروندان از اين پس به جاي مراجعه حضوري به اداره كل استاندارد فارس مي توانند 17 مورد خدمات اين اداره كل را با رجوع به اين سامانه به نشاني httP//shiraz.isiri.gov.ir دريافت كنند.
وي ادامه داد: با راه اندازي اين سامانه در حقيقت ما ميز خدمت را به منازل و محل كار شهروندان برده ايم و بر اين باوريم كه با فعال شدن اين سامانه، ميزان مراجعه مردم به اين اداره كل 70 درصد كاهش مي يابد.
رهنما، در مورد عناوين 17 خدمت اداره كل استاندارد فارس هم گفت: صدور، تمديد، ‌تعليق و ابطال پروانه هاي كاربرد نشان استاندارد كالاهاي توليد داخل مشمول استاندارد، تاييد صلاحيت مديران كنترل كيفيت واحدهاي توليدي، تاييد صلاحيت آ‍زمايشگاه هاي همكار از جمله اين خدمات است.
او بيان كرد: تاييد صلاحيت شركت هاي بازرسي، نظارت بر كيفيت خدمات مشمول استاندارد شامل آسانسور، تجهيزات موجود در شهربازي ها، ديگ هاي بخار، ‌جايگاه هاي عرضه سوخت گاز طبيعي فشرده (CNG)، واحدهاي انرژي بر، سردخانه، خودرو و نيرو محركه و تدوين استانداردهاي ملي در زمره اين خدمات به شمار مي آيد.
رهنما گفت: از ديگر خدمات اين اداره كل مي توان به مشاركت در تدوين استانداردهاي بين المللي، صدور پروانه كارشناسي استاندارد حقوقي (پروانه اشخاص حقوقي متقاضي تهيه پيش نويس استانداردهاي ملي)، تاييد صلاحيت شركت هاي گواهي دهنده و تاييد صلاحيت شركت هاي آموزشي همكار اشاره كرد.
وي ادامه داد: تاييد صلاحيت كارشناسان استاندارد حقيقي، صدور مجوز كالاهاي صادراتي و وارداتي مشمول استاندارد اجباري، ارزيابي و اعلام ماهيت كالاي وارده و صادره، نظارت بر عملكرد وسايل توزين سنگين، پلمب گذاري وسايل توزين سبك، آزمون نازل هاي سوخت مايع و نظارت بر عملكرد وسايل توزين سبك نيز از ديگر خدمات اين اداره كل محسوب مي شود.
به گفته رهنما، مشخص بودن مسئول خدمت به همراه شماره تلفن تماس، بيان شرح گردش و نحوه دريافت خدمت به زبان بسيار ساده، مشخص بودن زمان انجام خدمت، مشخص بودن تمام مدارك مورد نياز براي دريافت خدمت و بارگذاري تمام مدارك بر روي ميز خدمت الكترونيكي براي دريافت و تكميل آنها، از ويژگي هاي اين سامانه است.
مدير كل استاندارد فارس از متقاضيان دريافت خدمات ياد شده خواست كه قبل از مراجعه حضوري به اين اداره كل ابتدا به سامانه ميز خدمت الكترونيك مراجعه كنند تا در صورت دريافت خدمت مورد نظرشان نيازي به مراجعه حضوري نداشته باشند.
وي افزود: مراجعه كنندگان به سامانه ميز خدمت الكترونيك اداره كل استاندارد فارس چنانچه نسبت به نحوه خدمات دهي اين ميز گلايه و شكايتي داشتند مي توانند از طريق سامانه ملي رسيدگي به شكايات اين سازمان، سامانه تلفني 1517، سامانه تلفني 111 (سامد)، سامانه شكايات سازمان بازرسي كل كشور و يا مراجعه حضوري به مسئول هر يك از اين خدمات اقدام كنند.
سازمان اداري و استخدامي كشور طبق بخشنامه اي در آذرماه سال 96 دستورالعملي به اداره ها و سازمان ها ابلاغ و بر اساس آن دستگاه هاي اجرايي و استانداري ها را مكلف كرد كه براي ارايه خدمات به موقع، سريع و آسان به ارباب رجوع و همچنين ارتقاي رضايت مندي آنها نسبت به برنامه ريزي و اجراي مفاد دستورالعمل ميز خدمت الكترونيكي و آموزش متصديان آن اقدام كنند.
اين دستورالعمل كه با عنوان حقوق شهروندي در نظام اداري مطرح شده، تمام دستگاه هاي اجرايي را موظف مي كند كه نسبت به راه اندازي اين ميز تحت سامانه اي الكترونيكي و قابل دسترس از طريق وب و دستگاه هاي ارتباطي قابل حمل هوشمند اقدام كنند.
6122 /6118