۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۱
کد خبر: 82955011
T T
۰ نفر
هفت رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی قشم دایر شد

قشم - ایرنا- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قشم گفت: هفت رشته جدید مقطع دكترا جهت پذیرش دانشجو در این واحد آموزشی دایر شد كه با احتساب آن هم اكنون 28 رشته در مقطع دكترا در این واحد وجود دارد.

به گزارش ایرنا، سراج الدین محبی اسفلی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی، مالی-بانكداری، مهندسی عمران-سازه، جغرافیا و برنامه ریزی شهری، مشاوره، برنامه ریزی درسی و روانشناسی رشته گرایش های افزوده شده به رشته های تحصیلی این واحد دانشگاهی است.
وی ادامه داد: هم اكنون یك هزار و 2 دانشجو دررشته های مختلف مقطع دكتری در حال تحصیل هستند و در مقطع كارشناسی ارشد نیز سه هزار و 563 نفر در این واحد قشم تحصیل می كنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قشم تصریح كرد: در مقطع كارشناسی ارشد نیز 23 رشته جدید در این واحد دایر شد و تعداد رشته های مقطع مذكور در این واحد به 29 رسید.
وی افزود: اجرای طرح احداث مجتمع چند منظوره و سالن همایش خلیج فارس در زمینی به وسعت 11 هزار متر و با چهار هزار متر زیربنا در قشم آغز می شود كه پیشبینی اولیه اعتبار آن 270 میلیارد ریال است.
محبی اسفلی ادامه داد: همچنین طرح موزه میراث فرهنگی و بومگردی خلیج فارس در حال مطالعه است كه پس از تكمیل مطالعات در زمینی به وسعت 12 هزار متر مربع در دانشگاه آزاد اسلامی قشم احداث می شود.
وی اذعان كرد: دراین طرح نمادهای فرهنگی و معمارذی خاص استان های مختلف كشور در كنار مردم شناسی انها به نمایش در می آید.
هفت هزار و 297 دانشجو و 78 هیات علمی تمام وقت و 111 نفر در دانشگاه آزاد قشم فعالیت می كنند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500