۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۸:۳۰
کد خبر: 82958832
T T
۰ نفر
2079 واحد صنفي خراسان شمالي پروانه فعاليت ندارند

بجنورد- ايرنا- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي با اشاره به فعاليت كسبه بدون پروانه در استان گفت: اكنون 2 هزار و 79 واحد از 26 هزار و 349 واحد صنفي استان پروانه فعاليت ندارند كه البته ساماندهي آن در حال انجام است.

يحيي نيكدل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان براي ساماندهي اصناف و كسبه، برنامه ريزي دقيق دارند كه اميد است منجر به ساماندهي اين كسبه شود.
وي درباره ابطال پروانه هاي اصناف گفت: ابطال پروانه اصناف هر ساله وجود دارد و به علت مشكلاتي، اصناف با ابطال پروانه از بازار خارج مي شوند.
وي تصريح كرد: خانواده ها فكر مي كنند، بازار شرايط خوبي براي كسب درآمد و معيشت دارد و جوانان به دليل رهايي از بيكاري و كسب درآمد به دنبال گرفتن پروانه كسب، وارد بازار مي شوند و اما مدتي پس از فعاليت، با مشكل روبه رو مي شوند.
نيكدل افزود: مشكلات موجود در بازار سبب ابطال پروانه ها مي شود.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي گفت: ما هم در دادن مجوزها و پروانه ها سخت گيري نمي كنيم و رويكرد ما اين است كه افراد با قرار گرفتن در شرايط، موانع و مشكلات را لمس كنند.

* 90 درصد شكايت ها مربوط به واحدهاي بدون پروانه است
رئيس اتاق اصناف بجنورد نيز درباره فعاليت كسبه بدون پروانه گفت: اكنون گشت مشترك با همكاري سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و نيروي انتظامي، بازار را رصد مي كند و در اين گشت ها واحدهاي بدون پروانه نيز شناسايي مي شوند.
مهدي اميدوار اظهار داشت: واحدهاي صنفي بدون پروانه، بدون اينكه عوارض و ماليات پرداخت كنند، فعاليت دارند و اين امر سبب گلايه ساير كسبه شده است.
وي گفت: 90 درصد از شكايت هاي مردم از اصناف مربوط به واحدهاي صنفي بدون پروانه است كه تلاش داريم تا اين واحدها در سريع ترين زمان براي دريافت مجوز لازم اقدام كنند.
وي خاطرنشان كرد: عمده واحدهاي بدون پروانه مربوط به اتحاديه هايي است كه شمار اعضاي آنها بالا است.
رئيس اتاق اصناف بجنورد با بيان اينكه به مناسبت هفته اصناف، هزينه هاي صدور پروانه و يا تمديد آن با 25 درصد تخفيف ارائه مي شود گفت: اين تخفيف ها تا 15 تيرماه جاري اعمال مي شود و از اصناف درخواست مي شود از اين فرصت براي دريافت مجوزها استفاده كنند.
اكنون 26 هزار و 349 واحد صنفي خراسان شمالي در 136 اتحاديه ساماندهي شده اند و زير نظر هفت اتاق اصناف فعاليت دارند.
7185/ 6042