۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۳
کد خبر: 82962091
T T
۰ نفر
گام نخست شفاف سازي توزيع آگهي نشريات كردستان برداشته شد

سنندج - ايرنا - اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان در گام نخست براي شفاف سازي در حوزه توزيع آگهي ها ميان نشريات، تعداد كادرهاي منتشر شده در نشريات سراسري و استاني در خرداد ماه امسال را در پايگاه اينترنتي خود قرار داد.

سرپرست گروه رسانه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان گفت: در انتخاب نشريات براي چاپ آگهي هاي دولتي نشريات محلي (روزنامه، هفته نامه و ماهنامه) در اولويت قرار دارند.
امجد افصحي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه آگهي هاي دادگستري و ثبتي نيز به صورت برابر براي همه نشريات ارسال مي شود، افزود: در انتخاب نشريات سراسري هم در بخش تقسيم آگهي ها، چاپ منظم نشريه و ميزان مطالبي كه در مورد استان در آن منتشر مي شود، مد نظر است.
وي با اشاره به اينكه برخي نشريات سراسري كه آگهي دريافت مي كنند در استان توزيع نمي شوند، اظهار داشت: نشريات براي كيفي سازي ضروري است منظم منتشر شوند و مطالبي از رخدادهاي استان هم در آنها نشر داده شود.
افصحي اضافه كرد: برخي از دستگاه ها توجهي به نشريات محلي ندارند و اصرار مي كنند در نشريات سراسري آگهي آنها منتشر شود.
وي يادآور شد: برخي از آگهي ها لازم است در سطح كشور هم ديده شود كه آنها هم در دو نوبت منتشر مي شود و دستگاه مربوطه مي تواند يك نوبت آن را به نشريات محلي بدهد.
جدولي كه در مورد آگهي ها در پايگاه اطلاع رساني اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان منتشر شده بطور دقيق كادرهاي دريافتي نشريات، نام نشريه و نام سرپرست آن را درج كرده است.
در اين جدول نام و مشخصات و تعداد آگهي هاي دريافتي 31 نشريه محلي و نشريات سراسري كه دفاتر نمايندگي در استان دارند، ديده مي شود.
در حال حاضر 70 نشريه در استان كردستان منتشر مي شود كه 52 نشريه چاپي، 15 پايگاه خبري و سه نشريه نيز غير برخط است.
به اين تعداد نشريه مي توان نمايندگي روزنامه ها و نشريات سراسري را هم اضافه كرد كه در استان كردستان دفاتري دارند و به كسب درآمد اهالي رسانه كمك مي كند.
مجموع تيراژ نشريات محلي استان در سال گذشته 2 ميليون و 480 هزار نسخه بوده است.
6108/9102