۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۳
کد خبر: 82965086
T T
۰ نفر

رای الیوم:

منطق ترامپ در تجارت جهانی، راهزنی است

۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۳
کد خبر: 82965086
منطق ترامپ در تجارت جهانی، راهزنی است

تهران-ایرنا- روزنامه 'رای الیوم' نوشت: رئیس جمهوری آمریكا با اعمال تعرفه و مالیات بر صادرات به كشورش با منطق راهزنی اقتصاد جهانی را هدایت می كند و آن را در آستانه جنگ تجاری قرار داده است.

این روزنام روز یكشنبه افزود: سیاست های نسجیده «دونالد ترامپ» برای افزایش تعرفه و مالیات كالاهای وارداتی از كشورهای اروپایی و چین به این كشور جهان را در آستانه یك جنگ تجاری جهانی قرار داده است.
به نوشته رای الیوم، یكی از روزنامه نگاران چینی به درستی تصمیم های ترامپ برای اعمال تعرفه به ارزش 34میلیارد بر صادرات چین را بزرگترین جنگ تجاری در تاریخ اقتصادی پكن توصیف كرده بود.
این روزنامه اضافه كرد :دولت پكن قصد دارد با تصمیم ترامپ مقابله به مثل كند اما بیم این وجود دارد كه رئیس جمهوری آمریكا به این جنگ اوج ببخشد و تعرفه های گمركی را به ارزش 450 میلیارد دلار بالا ببرد كه شامل بخش بزرگی از صادرات چین به آمریكا خواهد شد.
جنگ آمریكا تنها گریبانگیر چین نیست بلكه بیشتر هم پیمانانش در اروپا، كاندا، مكزیك و آمریكای جنوبی را نیز شامل می شود كه باعث هرج و مرج و ركود اقتصادی در پنج قاره خواهد شد.
این روزنامه عرب زبان معتقد است كه جهان اكنون شاهد یكه تازی آمریكا در اداره اقتصاد جهان با منطق راهزنی تجاری است امری كه نیازمند تحرك جهانی برای مو اجه با این باند راهزن و ممانعت از سیاست های آنها است.
این روزنامه با بیان اینكه ترامپ مانند یك گاو خشمگین به چپ و راست خود شاخ می زند و در حال نابود كردن منظومه اقتصاد جهانی و قوانین آن است افزود: رئیس جمهوری آمریكا به كسانی كه تصمیمات وی را مخالف قوانین بین المللی تجاری می دانند می گوید كه به این قوانین اعتقادی ندارد و به زودی از آنها خارج خواهد شد همانطور كه از یونسكو ، كمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد و توافق هسته ای با ایران خارج شد.
رای الیوم نوشت: شعار ترامپ تحت عنوان 'آمریكا مقدم بر همه' كه وی و همراهانش سرمی دهند نتایج مطلوبی برای این كشور نخواهد داشت اگر آمریكایی ها فكری برای كنار گذاشتن ترامپ نكنند.
خاورم**9366**1049
۰ نفر