۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸
کد خبر: 85517425
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مقام سابق آمریکایی: ترامپ عامل هرج و مرج جهانی است

تهران-ایرنا- «بن رودز» مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران باراک اوباما، با انتقاد از رویکردهای دونالد ترامپ در موضوعات بین‌المللی، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان را "عامل هرج و مرج" خوانده و توانایی او برای تعامل با کشورهای جهان را زیر سوال برد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای «هیل»، رودز روز گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی "ام‌اس‌ان‌بی‌سی" درباره دونالد ترامپ، ‌رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت: ترامپ، در هیچ جای جهان جدی گرفته نمی شود و مورد احترام نیست.

وی افزود: ترامپ عامل هرج و مرج بوده و قادر به همکاری با کشورهای دیگر برای حل مشکلات موجود نیست.

رودز که در دولت باراک اوباما، ‌رئیس جمهوری اسبق آمریکا خدمت می کرد، به آنچه که او «جنگ تجاری نامنظم» ترامپ با چین خواند، اشاره کرده و آن را عامل مهمی در ایجاد تورم بالای آمریکا توصیف کرد.

هیل در ادامه نوشت: ترامپ که در دوران ریاست‌جمهوری خود در کاخ سفید تعرفه‌هایی را علیه چین وضع کرد که تا حد زیادی به عنوان راهگشای جنگ تجاری با پکن تلقی می‌شد. تاکید کرده که در صورت پیروزی مجدد در انتخابات نوامبر (آبان) در برابر چین سرسخت‌تر عمل خواهد کرد.

رودز با اشاره به خروج آمریکا از بسیاری از توافق نامه‌های بین المللی در دوران ترامپ گفت: به نظر من پاره کردن توافقات از سوی دونالد ترامپ مستقیماً به ایجاد بحران ۷ اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) و جنگ بین اسرائیل و حماس کمک کرد. بنابراین دونالد ترامپ نه تنها این مشکلات را حل نمی کند، بلکه شرایط را بدتر می کند.

این مقام سابق آمریکا با اشاره به احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات پیش روی آمریکا در آبان افزود: این فرصتی برای یک فرد بی ثبات است که در تلاش است تا صحنه را در سطح جهانی با گروهی از افراد بی ثبات دیگر مانند شی جین پینگ، ‌رئیس جمهوری چین، ولادیمیر پوتین، ‌رئیس جمهوری روسیه و نارندا مودی، نخست وزیر هند اداره کند. فکر نمی کنم چنین راهبردی هیچ مشکلی را حل کند.

وی با اشاره به این که ریاست جمهوری ترامپ برای آمریکا هرج و مرج و خطرپذیری در پی دارد، ادعا کرد: جو بایدن یک بار دیگر، پیش‌بینی‌پذیری عملکرد آمریکایی در راستای مجموعه‌ای از منافع آشنای ایالات متحده را امکان پذیر می سازد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha