۱۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۷
کد خبر: 82965829
T T
۰ نفر
فرآيند ثبت نام دانش آموزان زيرنظارت آموزش و پرورش است

كرمانشاه - ايرنا - رئيس اداره ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات اداره كل آموزش و پرورش استان كرمانشاه گفت: فرآيند نظارت بر ثبت نام دانش‌آموزان استان همه ساله براساس دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاي ارسالي از وزارت آموزش و پرورش انجام مي‌گيرد.

جواد ياري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: همچنين انجام امور عملياتي و اجرايي ثبت ‌نام به مسئولان آموزشگاه‌ها محول شده و ادارات ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات، مسئوليت كنترل نظارت، بازرسي و ارزيابي عملكرد ثبت نام در نواحي، شهرستان ها، مناطق تابعه استان و اداره كل آموزش و پرورش را مورد بررسي و بازرسي قرار مي‌دهند.
وي ادامه داد: اصلي ترين معضل و مشكلات طبقه بندي مدارس و فاصله عملكرد برخي از مدارس است و تلاش مي كنيم بين مدارس تيزهوشان، نمونه دولتي، شاهد و ايثارگران و ساير مدارس تعادل و توازن برقرار شود.
ياري گفت: در سال جاري نحوه‌ پذيرش دانش‌آموزان در مدارس متوسطه اول، استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي اصلاح مي‌شود و در اين راستا مفاد سند تحول بنيادين و حذف عوامل آسيب زا و استرس آفرين با اتخاذ شيوه‌هاي پرهيز از آزمون‌هاي زائد و توسعه آزمون‌هاي پيشرفت تحصيلي، بالاخص در مدارس ابتدايي مدنظر خواهد بود.
او گفت: مدارس هيات امنايي و خاص مانند شاهد، ايثارگران و غيرانتفاعي نيز براساس شيوه نامه هاي خاص ثبت نام مي شود.
رييس اداره ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات اداره كل اظهار كرد: ثبت نام دانش‌آموزان دوره اول ابتدايي از اول خرداد ماه آغاز و تا اطلاع ثانوي استمرار خواهد داشت. ساير دوره‌هاي تحصيلي پس از صدور كارنامه و شيوه نامه‌هاي مرتبط ثبت‌ نام و تا زمان مقرر ادامه خواهد يافت.
وي شماره تلفن هاي رسيدگي به شكايات در مدارس شهر كرمانشاه براي دريافت پيشنهادها و انتقادهاي شهروندان را در ناحيه يك كرمانشاه، 38248771، ناحيه 2 را 37286515 و ناحيه سه را 38364755اعلام كرد و افزود: اداره ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات استان كرمانشاه نيز با شماره هاي 38233748 و 38251598 آمادگي پاسخگويي به مردم استان را دارد.
استان كرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت، 325 هزار دانش آموز و حدود 25 هزار نفر فرهنگي دارد.
3033/8066