۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۹:۴۴
کد خبر: 82969908
T T
۰ نفر
شركت هاي سرمايه گذار خارجي به بجنورد سفر مي كنند

بجنورد- ايرنا- شهردار بجنورد با بيان اينكه فرصت ها و مزيت هاي سرمايه گذاري در اين شهر منحصر بفرد است گفت: پايان هفته آتي، چند شركت سرمايه گذار خارجي به اين شهر سفر مي كنند.

روح الله براتيان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: تالار بين المللي مذاكرات سرمايه گذاري روزهاي 28 و 29 ماه جاري در هتل داريوش بجنور برگزار مي شود و در آن شهرداران سراسر كشور و سرمايه گذاران از چند كشور خارجي حضور خواهند داشت.
وي با بيان اينكه بيش از 30 فرصت سرمايه گذاري اين هفته در تالار سرمايه گذاري به بخش خصوصي معرفي مي شود افزود: بجنورد ظرفيت ها و امكانات ويژه اي براي سرمايه گذاري دارد كه به يقين مي تواند مورد توجه و رغبت بخش خصوصي قرار گيرد.
وي با اشاره به حضور شركت هايي از پنج كشور خارجي در ماه جاري اظهار داشت: در اين سفر 40 تفاهم نامه با سرمايه گذاران مختلف منعقد شد و شركت هاي خارجي نيز از وجود فرصت هاي مناسب براي سرمايه گذاري در بجنورد ابراز رضايت كردند.
شهردار بجنورد، هم مرز بودن خراسان شمالي با كشور تركمنستان را از مزيت هاي سرمايه گذاري در اين خطه از كشور عنوان كرد و گفت: هم مرز بودن مي تواند استان را به 13 كشور سي. آي. اس متصل كند علاوه بر آن، قرار گرفتن بجنورد در دو كريدور بين المللي مي تواند مزيت خوبي براي توسعه ترانزيت باشد.

* نقشه جامع سرمايه گذاري استان در اختيار سرمايه گذاران قرار گيرد
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار خراسان شمالي گفت:با توجه به اين كه بجنورد ۲۸ و ۲۹ تيرماه ميزبان سرمايه گذاران در حوزه عمران شهري با حضور شركت هاي داخلي و خارجي است، لذا بايد نقشه جامع سرمايه گذاري استان در اختيار اين سرمايه گذاران قرار گيرد.
مجيد پورعيسي اظهار داشت: نقشه جامع سرمايه گذاري استان بايد تبديل به بسته سرمايه گذاري شود تا سرمايه گذاران بتوانند با فرصت هاي سرمايه گذاري به تفكيك در حوزه هاي صنعت، خدمات و كشاورزي آشنا شوند.
وي افزود: در شهرستان هاي استان نيز بايد فرصت هاي سرمايه گذاري توسط فرمانداران احصاء شود و در اختيار شهرداران قرار گيرد زيرا ارائه بسته هاي سرمايه گذاري مي تواند كمك قابل توجهي به حضور جدي تر سرمايه گذار داشته باشد.
پورعيسي با تاكيد بر اين كه در اين همايش تلاش داريم تا ارتباط ميان سرمايه گذاران داخلي با سرمايه گذاران خارجي بيشتر شود، تصريح كرد: اين رويداد هم فرصتي مناسب براي معرفي قابليت ها و مزيت هاي سرمايه گذاري استان به سرمايه گذاران خارجي و داخلي است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار خراسان شمالي با تاكيد بر اهميت نقش تبليغات و رايزني با بانك هاي عامل و مديريت بخش خصوصي، بيان كرد: اميدواريم با برگزاري با شكوه اين همايش بتوانيم اثر و نگاهي مثبت براي اطمينان بيشتر سرمايه گذاران خارجي در ادامه مراودات ايجاد كنيم.
7185/ 6042