در اين تومار كه براي معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي صادر شده آمده است: تعدادي افراد سودجو و فرصت طلب موجب شدند كه در توزيع بار افراد غيربومي در اولويت قرار گيرند و اين مساله شرايط بحراني را براي كاميونداران زحمتكش گناباد ايجاد كرده است.
آنان افزوده اند: گناباد عليرغم داشتن بزرگترين ناوگان حمل و نقل جاده اي كشور، از داشتن سالن اعلام بار و دفتر نوبت دهي براي اعلام عادلانه بار بي بهره است كه راه اندازي اين دفتر از سوء استفاده افراد سودجو جلوگيري مي كند.
كارشناس مسئول اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي گناباد به خبرنگار ايرنا گفت: بارگيري كالا بر اساس كالا و حواله صادره و قيمتهاي تعيين شده توسط شركتهاي حمل و نقل بار صورت مي گيرد و تفاوتي بين راننده بومي و غيربومي وجود ندارد.
مهرداد ايراندوست گفت: رانندگان خودروهاي سنگين كه از ساير نقاط كشور به مقصد گناباد بار حمل مي كنند هنگام بازگشت با مراجعه به شركتهاي حمل و نقل بار براي اينكه خالي بازنگردند، با اخذ حواله بارگيري اقدام به حمل برخي كالاها از جمله خاكهاي معدني به مقصدهاي مورد نظر مي كنند.
وي گفت: حمل و نقل و بار طبق توافق بين رانندگان و صاحبان كالا و معادن صورت مي گيرد و بيشتر بارهاي اين منطقه را خاك معدني تشكيل مي دهد كه با توجه به ظرفيت فعلي نيازي به راه اندازي سامانه نوبت دهي بار در گناباد وجود ندارد.
كاميونداران و رانندگان خودروهاي سنگين گناباد ديماه پارسال نيز با ارسال توماري خواستار راه اندازي سامانه نوبت دهي بار در اين شهرستان شده بودند.
پنج هزار و 600 راننده با سه هزار و 600 كاميون و خودرو سنگين در گناباد فعاليت دارند و اين شهرستان از مناطق شاخص خراسان رضوي از اين نظر محسوب مي شود.
گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
2095/5132
گناباد- ايرنا- جمعي از رانندگان خودروهاي سنگين در گناباد با امضاي توماري ضمن انتقاد از روند كنوني ارسال بار، خواستار راه اندازي سامانه نوبت دهي بار در اين شهرستان شدند.