۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۵
کد خبر: 82972382
T T
۰ نفر
مراسم ترحيم جانباختگان تصادف رانندگي در سنندج برگزار شد

سنندج - ايرنا - مراسم ترحيم جانباختگان تصادف رانندگي بامداد چهارشنبه گذشته ميان تانكر حامل سوخت با اتوبوس مسافربري در بلوار دكتر حسيني شهر سنندج، با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان كردستان در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين مراسم روز دوشنبه از ساعت 11 تا 12 و 30 دقيقه ظهر با هدف گراميداشت ياد و خاطره 11 جانباخته اين تصادف منجر به آتش سوزي و با حضور خانواده هاي دغدار برگزار شد.
اين مراسم ترحيم به دعوت آيت الله سيد محمد حسيني شاهرودي نماينده ولي فقيه در استان كردستان و بهمن مرادنيا استاندار كردستان در صحن قديم مسجد جامع برگزار شد و اقشار مختلف مردم، سيد مهدي فرشادان نماينده مردم سنندج، كامياران و ديواندره در مجلس شوراي اسلامي، فرماندهان نظامي و انتظامي، علماي ديني حضور داشتند.
به گزارش ايرنا، حدود ساعت 30 دقيقه بامداد چهارشنبه هفته گذشته يكدستگاه تانكر حامل سوخت نفتا با يكدستگاه اتوبوس مسافربري در بلوار كمربندي دكتر حسيني شهر سنندج برخورد كرد كه با توجه به انفجار مواد نفتي و آتش گرفتن اتوبوس، هشت نفر از مسافران به همراه راننده و شاگرد اتوبوس و همچنين راننده تانكر جان خود را از دست دادند و هفت نفر ديگر نيز مصدوم شدند.
سه تن از اين جانباختگان اهل شهرستان بيجار، هفت تن اهل سنندج و يك تن نيز اهل استان كرمانشاه است كه طبق اعلام پزشكي قانوني كردستان جنازه 11 تن از آنان روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه به خانواده‌هايشان تحول و تشييع شده اما تا كنون شخصي براي تحويل گرفتن جنازه راننده تانكر (متوفي اهل كرمانشاه) سوخت مراجعه نكرده است.
كارشناسان پلس راهور علت وقوع اين حادثه را نقص فني در سيستم ترمز تانكر و عمل نكردن اين سيستم اعلام كردند، اتوبوس مسافربري در اين حادثه بطور كامل در آتش سوخت.
به گفته داوود قاسميان رئيس پليس ترافيك شهري ناجا، راننده تانكر حمل سوخت، شركت حمل و نقل بين‌المللي مربوط، راننده اتوبوس و همچنين شهرداري سنندج به عنوان مقصران اصلي جان باختن 11 نفر در حادثه سنندج معرفي شدند.
به اين ترتيب راننده كشنده كه در مسير مريوان - سنندج در حركت بوده است به‌ دليل ناتواني در كنترل وسيله نقليه و به‌ دليل داغ شدن ترمزها در شيب بلوار حسيني - محل حادثه - و همچنين متصدي شركت حمل و نقل بين‌المللي به‌ دليل رعايت نكردن قوانين اعزام كاميون به ميزان 50 درصد مقصر شناخته شده‌اند.
راننده اتوبوس به ‌دليل اينكه خارج از مقررات جاري در بيرون از محدوده پايانه اقدام به سوار كردن مسافر كرده بود به ميزان 25 درصد مقصر اعلام شد و شهرداري سنندج نيز كه با وجود هشدارهاي مكتوب از سوي پليس نسبت به نصب سرعت‌گير و علائم هشداردهنده در شيب بيش از 10 درصد بلوار حسيني كوتاهي كرده و محل را ايمن‌سازي نكرده و براي ترميم كمربندي و راه‌اندازي آن اقدامي انجام نداده بود بر اساس تبصره 3 ماده 14 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي، به ميزان 25 درصد در وقوع اين تصادف مقصر شناخته شده است.
3034/9102