۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۲
کد خبر: 82972504
T T
۰ نفر
سود فروش سوخت به حساب مرزنشينان خراسان رضوي واريز شد

مشهد- ايرنا- فرماندار تايباد گفت: مرحله هشتم سود فروش سوخت مرزنشينان خراسان رضوي به حساب سرپرستان خانوارهاي واجد شرايط در شهرستانهاي تايباد، تربت جام و خواف واريز شد.

حسين شرافتي راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا مشمولان اين مرحله را اهالي 24 روستاي شهرستان تايباد با پنج هزار و 721 خانوار، 66 روستاي شهرستان تربت جام با 10 هزار و 230 خانوار جمعيت و هشت روستاي شهرستان خواف با دو هزار و 897 خانوار ذكر كرد.
وي مبلغ واريزي براي هر نفر را در اين مرحله يك ميليون ريال اعلام و بيان كرد: در مرحله دوم اجراي طرح 18 هزار و 848 خانوار مرزنشين در خراسان رضوي سود حاصل از فروش سوخت را دريافت كرده بودند.
فرماندار تايباد افزود: خراسان رضوي تنها استان در كشور است كه سه شهرستان مرزي آن زير پوشش طرح فروش سوخت مرزنشينان قرار دارند. اين طرح شامل روستاهاي واقع تا شعاع 25 كيلومتري مرز است و مدت زمان و مبلغ واريزي در هر مرحله نيز بستگي به ميزان فروش سوخت دارد.
وي ادامه داد: در اين چارچوب فرآورده هاي نفتي طبق نرخهاي مصوب كميته مركزي تعيين نرخ، از طريق سازمان همياري شهرداريها به افغانستان صادر مي شود. اجراي اين طرح علاوه بر ايجاد درآمد در كنار پرداخت يارانه دولت براي روستاهاي مرزنشين باعث كاهش 60 درصدي قاچاق سوخت به خارج از كشور و مهاجرت روستاييان از شهرها به داخل روستاهاي مرزي شده است.
فرماندار تايباد به استقبال خانوارهاي مرزنشين از اين طرح اشاره و بيان كرد: در آغاز اجراي طرح 15 هزار و 34 خانوار مرزنشين براي آن نامنويسي كرده بودند كه هم اينك شمار خانوارهاي برخوردار از مزاياي اين طرح به 18 هزار و 848 خانوار رسيده است.
وي گفت: در مرحله اجراي نخست طرح يك ميليون ريال به حساب سرپرستان خانوار واريز شد، در مرحله دوم 600 هزار ريال و در مرحله سوم نيز يك ميليون ريال و در مراحل چهارم، پنجم و ششم هر سرپرست خانواده در اين مناطق يك ميليون ريال دريافت كردند.
شهرستان مرزي تايباد با دو بخش مركزي و ميان ولايت 35 روستا دارد. تايباد در فاصله 225 كيلومتري جنوب شرقي مشهد واقع است. 7494/1858