۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۶
کد خبر: 82974543
T T
۰ نفر
سه هزارمیلیارد ریال برای طرح های شاخص گچساران هزینه می شود

گچساران- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: سه هزار و392 میلیارد ریال برای احداث و تكمیل طرح های شاخص این شهرستان هزینه خواهد شد.

به گزارش ایرنا غلامرضا تاجگردون در نشست بررسی روند اجرای طرح های عمرانی گچساران گفت: این طرح ها شامل، بیمارستان نرجسی، دریاچه مصنوعی، مجتمع فرهنگی و هنری، مجتمع پردیس، جاده سلامت، مجتمع فرهنگی و ورزشی فلكه فرودسی، زمین چمن دانش آموزی، محور گچساران به بابا كلان و جاده دیلم،گناوه- گچساران است.
وی ابراز كرد: پارك و دریاچه مصنوعی دوگنبدان در زمینی به مساحت65 هزار مترمربع با اعتباری بیش از 170 میلیارد ریال در دست اجراست.
تاجگردون تصریح كرد: از این تعداد 20 هزار متر مربع مساحت دریاچه و 45 هزار متر پارك است.
وی میزان پیشرفت فیزیكی این طرح را 65 درصد اعلام كرد و گفت: تاكنون بیش از 120 میلیارد ریال برای این طرح ملی هزینه شده است.
تاجگردون ابراز كرد: 150 كیلومتر جاده در مناطق مختلف گچساران با اعتباری بیش از یكهزارو 500 میلیارد ریال در دست ساخت است.
وی تصریح كرد: 161 میلیارد ریال در سال مالی 97-96 برای زیر ساخت های فضاهای آموزشی و ورزشی این شهرستان در مناطق مختلف هزینه شد.
تاجگردون اظهار داشت: هم اكنون زمین چمن دانش آموزی با 70 درصد پیشرفت فیزیكی و 25میلیارد ریال اعتبار و مدرسه 15 كلاسه علم الهدی با اعتباری بیش از 18 میلیارد ریال با پیشرفت فیزیكی 90 درصد در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در دست اجراست.
وی مجتمع فرهنگی و ورزشی فلكه فرودسی را از مهمترین این طرح‌های عنوان كرد و گفت: این طرح با 35 میلیارد ریال اعتبار و پیشرفت فیزیكی 75 درصد در دست اجراست.
وی گفت: پردیس هنری گچساران در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع با زیربنای 6 هزار متر مربع در حال اجراست.
وی اعتبار این پروژه عمرانی را 145 میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: سالن‌های موسیقی، پلاتو، نگارخانه، گالری، موزه، سینما، گیم نت، كافی نت، كنفرانس، كتابخانه تخصصی و سالن اجتماعات از بخش‌های مهم پیش بینی شده است.
تاجگردون پیشرفت فیزیكی این طرح را 50 درصد اعلام كرد و تصریح كرد: با تكمیل و بهره برداری از این طرح هنری نیاز به فضاهای فرهنگی برای هنرمندان این شهرستان تا 50 سال آینده تأمین خواهد شد.
وی ابراز كرد: مجتمع فرهنگی و فرهنگی با 91 درصد پیشرفت فیزیكی در حال اجراست.
تاجگردون اظهار داشت: تعداد 42 طرح توسعه شهری با اعتباری بیش از 400 میلیارد در مناطق مختلف این شهر در دست اجراست.
وی افزود: پیاده رو سازی معابر، جدول گذاری بلوارها، احداث كانال هدایت سیلاب‌ها، اجرای آسفالت در محلات و معابر اصلی شهر در دست اجرا است.
تاجگردون گفت: جاده سلامت دوگنبدان با اعتباری بیش از 16 میلیارد ریال ساخت است.
وی ادامه داد: جاده سلامت دوگنبدان به طول یك هزار 200 متر و عرض پنج متر با اعتباری بیش از 16 میلیارد ریال در دست اجراست.
تاجگردون ابراز كرد: برای تكمیل و به بهره‌برداری از این طرح بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
بیش از یكهزارو 560 میلیارد ریال، سال مالی 97-96 از محل 2 درصد نفت، استانی، توازن، حوادث و ماده 94 به طرح های عمرانی این شهرستان اختصاص یافت.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی كهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
2082/1662