کشف هشت کبک زنده و ۹ قبضه سلاح در یک خانه روستایی در بویراحمد

یاسوج - ایرنا -سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت :هشت کبک زنده و چهار لاشه این پرنده زیبا از متخلفان محیط زیست در شهرستان بویراحمد کشف شده است.

عبدال دیانتی نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طی یک عملیات هماهنگ با دستگاه قضا و پلیس اطلاعات در یکی از روستاهای شهرستان بویراحمد محموله بزرگ ۹ قبضه سلاح مجاز و غیر مجاز به همراه ۱۲ قطعه پرنده کبک کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد:پس از دریافت اطلاعات موثقی از یک طبیعت دوست مبنی بر وقوع تخلفات زیست محیطی در یکی روستاهای شهرستان بویراحمد ، بررسی صحت و سقم موضوع با همکاری مراجع قضایی و انتظامی در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت.

دیانتی نسب تصریح کرد: پس از اخذ حکم بازرسی هشت قطعه کبک قفسی زنده و لاشه چهار قطعه کبک شکار شده کشف شده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد : در همین راستا یک قبضه اسلحه کلاشینکف غیر مجاز، پنج قبضه اسحله ساچمه زنی که ۲ تای از آن غیر مجاز بوده به همراه سه قبضه اسلحه بادی از متخلفان سودجو کشف و ضبط شد.

دیانتی نسب خاطرنشان کرد : پس از اطمینان از سلامتی ، کبک های زنده در دامان طبیعت رهاسازی شدند و همه قفس هایی که کبک ها در آن محبوس شده بودند امحاء شدند .

وی تاکید کرد: همچنین متخلفان یاد شده پس از تشکیل پرونده و برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیانتی نسب ضمن قدردانی از همکاری خوب دستگاه قضا و انتظامی با یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت : یگان حفاظت محیط زیست استان از کمبود محیط بان رنج می برد و همکاری بین دستگاهی می تواند به نوعی این کمبود را جبران کنند.

دنای شرقی، خاییز سرخ ، خامی، دیل ، سولک و سیوک از جمله مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود این استان همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.

کهگیلویه و بویراحمد با ۲۴۰ گونه پستانداران، بیش از ۲۰۰ گونه پرندگان ، ۳۹ گونه خزندگان، ۹ گونه ماهیان و سه گونه دوزیستان از زیستگاه های مهم حیات وحش منطقه زاگرس محسوب می شود.

گونه‌های مهم حیات وحش این مناطق نیز شامل کل و بز، گرگ، کفتار، شغال، روباه، تشی، کاراکال، پلنگ و پرندگانی از جمله کبک، تیهو، بحری و دلیجه است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha