۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۲
کد خبر: 82974935
T T
۰ نفر

رشته نوازندگي ساز ايراني در سنندج ايجاد شد

۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۲
کد خبر: 82974935
رشته نوازندگي ساز ايراني در سنندج ايجاد شد

سنندج - ايرنا - رئيس اداره آموزش هاي فني و حرفه اي آموزش و پرورش كردستان از راه اندازي رشته موسيقي و نوازندگي ساز ايراني شاخه فني و حرفه اي براي نخستين بار در اين استان خبر داد.

حبيب الله مرادي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين رشته هنري به صورت ضميمه براي نخستين بار در شاخه فني و حرفه اي و در هنرستان پسرانه طالقاني ناحيه دو سنندج ايجاد شده است.
وي افزود: دانش آموزان پسر پايه دهم (متوسطه دوم) علاقمند به رشته هنر موسيقي و نوازندگي مي توانند براي تحصيل در اين رشته در سال تحصيلي جديد به اين هنرستان مراجعه و ثبت نام كنند.
رئيس اداره آموزش هاي فني و حرفه اي آموزش و پرورش كردستان تاكيد كرد: مجوز ايجاد رشته هاي موسيقي فرآيند زيادي دارد ولي با تلاش هاي انجام شده اين رشته در سال تحصيلي جديد ايجاد و دانش آموز مي پذيرد.
مرادي يادآور شد: علاوه بر رشته موسيقي و نوازندگي ساز ايراني، رشته هاي ديگر هنري از جمله گرافيك، فتوگرافيك و چاپ نيز در هنرستان هاي استان كردستان دانش آموزان علاقمند در اين رشته ها را پذيرش مي كنند.
وي به راه اندازي سه رشته ديگر در هنرستان هاي استان براي سال تحصيلي جديد اشاره كرد و گفت: امسال همچنين 2 رشته الكتروتكنيك و كامپيوتر در هنرستان تازه تاسيس پسرانه فني و حرفه اي صنعتگران نايسر تدريس مي شود كه مي تواند از مهاجرت و تردد دانش آموزان اين ناحيه به داخل شهر جلوگيري كند.
رئيس اداره آموزش هاي فني و حرفه اي آموزش و پرورش كردستان تاسيس و راه اندازي رشته امور دامي را از ديگر رشته هاي جديد اعلام كرد و افزود: اين رشته در هنرستان كشاورزي نساره ديواندره و متناسب با آمايش منطقه پيش بيني و ايجاد شده است.
مرادي اظهار داشت: ايجاد زمينه مناسب براي هدايت دانش آموزان به سمت اشتغال و آموزش مهارت هاي مورد نياز بازار كار از مهمترين اهداف ايجاد هنرستان هاي فني و حرفه اي و كار و دانش است.
در سال تحصيلي 97 - 96 تعداد 9 هزار و 700 هنرجو در 52 باب هنرستان فني و حرفه اي استان كردستان با 160 رشته محل در چهار بخش صنعت، خدمات، كشاورزي و هنر مشغول به تحصيل بودند.
7348/9102