۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۰۹
کد خبر: 82975134
T T
۰ نفر

طرح احياي خليج گرگان اجرا مي شود

۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۰۹
کد خبر: 82975134
طرح احياي خليج گرگان اجرا مي شود

گرگان - ايرنا - استاندار گلستان گفت كه مجوز احياي خليج گرگان كه دغدغه مردم استان محسوب مي شد، در سطح ملي اخذ شده است.

به گزارش ايرنا سيد مناف هاشمي روز چهارشنبه در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان گلستان اظهار داشت: براي احياي خليج گرگان راهكارهايي همچون لايروبي كانال آب پيش بيني شده كه از سوي معاونت عمراني استانداري و ادارات كل مرتبط پيگيري و عملي مي شود.
خليج گرگان در محدوده جغرافيايي غرب استان گلستان به دليل پسروي زياد آب و ناتواني در اجراي طرح هاي مناسب و كارشناسي فاصله چنداني با خشكي كامل ندارد.
اين خليج در سال 1354 به همراه تالاب ميانكاله و لپوي زاغمرز در استانهاي گلستان و مازندران به‌ عنوان نخستين مجموعه تالاب بين‌المللي جهان در فهرست تالاب‌هاي كنوانسيون رامسر به ثبت رسيد تا ثابت شود نه فقط اين خليج، بلكه نواحي اطراف آن يك مجموعه ارزشمند زيست‌محيطي است.
خليج گرگان از لحاظ اقتصادي و اكولوژيكي داراي اهميت بوده و در تكثير آبزيان، ماهيان استخواني و غضروفي و جذب پرندگان مهاجر زمستاني نقش مهمي دارد.
استاندار گلستان همچنين به صدور مجوز اجراي طرح گردشگري آشوراده واقع در بندرتركمن اشاره كرد و گفت: اين طرح توسعه اي فرايند سختي را براي دريافت مجوز از سازمان هاي محيط زيست و جنگلها و مراتع كشور طي كرد ولي آرزوي ديرينه مردم منطقه محقق شد.
طرح گردشگري آشوراده در سفر سال 93 اعضاي دولت تدبير و اميد به گلستان براي اجرا در حدود 10 درصد جزيره تصويب شد تا به منطقه ويژه گردشگري تبديل شود كه در صورت اجرا مي تواند در توسعه اقتصادي استان موثر باشد.
6204/2729