۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۰۰
کد خبر: 82975911
T T
۰ نفر
مشاور ولیعهد ابوظبی: نظامیان اماراتی یمن را ترك كنند

تهران-ایرنا- 'عبدالخالق عبدالله' مشاور ولیعهد ابوظبی با اذعان به شكست ائتلاف عربی در جنگ یمن، تاكید كرد كه این جنگ بی فایده است و خواست كه نظامیان اماراتی یمن را ترك كنند.

به گزارش روزنامه 'القدس العربی' چاپ لندن، عبدالله مشاور 'محمدبن زاید' ولیعهد ابوظبی در توییتر خود نوشت: زمانی كه بندر الحدیده در غرب یمن تحویل داده شد و نیروهای حوثی (انصار الله) از آن خارج شدند، جنگ بهتر است هرچه سریعتر متوقف شود و نظامیان اماراتی به كشور بازگردند.
این درحالی است كه 'عبدالملك الحوثی' رهبر جنبش انصارالله یمن اخیرا در مصاحبه با روزنامه فرانسوی 'لوفیگارو' درخواست خروج یمنی ‌ها از بندر الحدیده را غیرمنطقی و عجیب خواند و گفت: جنبش انصارالله تنها درصورتی با ایفای نقش نظارتی سازمان ملل در این بندر موافقت می ‌كند كه حملات سعودی-اماراتی علیه این منطقه متوقف شود.
مشاور ولیعهد ابوظبی پس از تداوم بیهوده بیش از چهار سال جنگ خونین ائتلاف عربی در یمن، گفت: زمان توقف درگیری در این كشور فرا رسیده و پس از جنگ، باید امور را به طور دیپلماتیك پیش برد.
مشاور بن زاید در توییتی دیگر اعتراف كرد كه ائتلاف عربی نمی تواند با حمله نظامی سنگین به یمن به پیروزی برسد.
وی ابراز نگرانی كرد، درصورتی كه جنگ تداوم یابد، ممكن است باید بهای سیاسی و انسانی سنگینی پرداخت كنیم.
عربستان و امارات متحده عربی از یك ماه پیش با بیان اینكه قصد دارند الحدیده را در عملیاتی برق ‌آسا تصرف كنند، به این منطقه حمله كرده ‌اند. با وجود عملیات همه‌ جانبه این ائتلاف علیه الحدیده، ائتلاف عربی تقریبا هیچ پیشرفتی در این عملیات نداشته‌ اند و الحدیده همچنان به طور كامل تحت كنترل نیروهای یمن است.
سازمان ملل نیز هشدار داده بود كه ادامه حمله به الحدیده می ‌تواند قحطی را در یمن بیش از پیش تشدید كند.
مشاور ولیعهد ابوظبی درحالی خواستار پایان جنگ در یمن شده كه شامگاه چهارشنبه (27 تیرماه) ارتش و كمیته های مردمی یمن، با پهپاد دوربرد جدیدی موسوم به 'الصماد 2' یكی از مخازن پالایشگاه نفتی آرامكو در ریاض پایتخت عربستان را هدف قرار داد.
حملات اخیر نیروهای یمنی به مواضع عربستان در واكنش به تداوم حملات سنگین ائتلاف سعودی-اماراتی به مناطق مختلف یمن، بیشتر شده است.
شبك**خاورم**9329**1392
۰ نفر