۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 2122
کد خبر: 83427161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ائتلاف عربی علیه یمن، ائتلافی مرده

۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۰
کد خبر: 83427161
ائتلاف عربی علیه یمن، ائتلافی مرده

تهران – ایرنا – پایگاه خبری "عربی 21" با انتشار مطلبی در خصوص عقب نشینی نیروهای اماراتی از یمن و تنها ماند عربستان در تجاوز به یمن نوشت: واضح است که عربستان سعودی همه ائتلاف ها و شرکای خود را در یمن از دست داده و دیگر چیزی به نام ائتلاف عربی در یمن وجود خارجی ندارد.

در  این مطلب که به تازگی و به قلم "حسین مصطفی" نویسنده و تحلیلگر عربی 21 منتشر شده، آمده است: درست پس از سفر اخیر هیئت اماراتی به تهران، انصارالله یمن اعلام کرد که پس از تغییرات مثبت در مواضع امارات درباره یمن، حملات خود علیه این کشور را به حالت تعلیق در آورده است، مساله ای که تعجب همگان را برانگیخت و در همین حال، حملات یمنی ها علیه عربستان سعودی در دورترین نقاط این کشور ادامه دارد.
هم اکنون این سوال مطرح می شود که پس از دیدار هیئت اعزامی گارد ساحلی امارات با مقامات و همتایان خود در تهران چه اتفاقی روی داده که یمن اعلام می کند با دریافت پالس های مثبت امارات که از ایران مخابره شد، تصمیم به تعلیق حملات خود علیه امارات گرفته است.
این در حالی است که "انور قرقاش" وزیر مشاور امارات در امور خارجه گفته که سیاست های امارات در جنگ علیه یمن با عربستان هماهنگ است، اما اگر این هماهنگی به حقیقت نزدیک است چه علتی دارد که انصارالله حملات خود علیه امارات را متوقف کند؟.
وی همچنین جمعه هفته گذشته گفته بود که مواضع ما با عربستان در خصوص ایران هماهنگ است و تصمیم گرفتیم که رویکرد سیاسی را بر رویارویی با ایران مرجح بدانیم.
"طلال عتریسی" تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی در خاورمیانه در این خصوص گفت: ائتلاف عربستان و امارت در یمن دیگر آن ائتلاف نخست در روزهای آغازین جنگ نیست، واضح است که عربستان همه ائتلاف ها و شرکای خود را در یمن از دست داده و دیگر چیزی به نام ائتلاف اسلامی یا عربی در حمله به یمن وجود خارجی ندارد.
وی افزود: عربستان دیگر در یمن تنها مانده و قادر به ادامه جنگ در این کشور نیست، اما همچنان جسارت ندارد اعلام کند که با امارات به مشکل خورده است.
عتریسی درباره پناه بردن امارات به ایران نیز معتقد است: در یک ماه اخیر رویدادهایی در خلیج فارس رخ داد که نشان داد ایران توانایی دارد در برابر تهدیدات واشنگتن و لندن به خوبی از خود دفاع کند و همین مساله منجر شد امارات امنیت و اقتصاد خود را در خطر دیده و خود را از ورطه رویارویی با ایران عقب بکشد.
این تحلیلگر می افزاید، حملات موشکی یمن علیه مواضع نظامی و راهبردی عربستان در عمق راهبرد این کشور زنگ خطری برای امارت بود که نشان داد دبی و ابوظبی می توانند به راحتی در معرض این حملات قرار بگیرد، اما امارات با تغییر رویکرد در قبال ایران و یمن خود را از خطر حملات انصارالله دور کرد.
وی در پایان گفت: کمی بعید است که عربستان نیز مانند امارات از یمن خارج شود، زیرا بن سلمان آبروی خود و کشورش را در این راه خرج کرده و نمی تواند بدون تحقق پیروزی از این کشور خارج شود.
 

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha