۲۹ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۱۴
کد خبر: 82976507
T T
۰ نفر
پلیس قزوین نسبت به عضویت در شركت های هرمی هشدار داد

قزوین - ایرنا - پلیس آگاهی قزوین با صدور اطلاعیه ای ضمن اشاره به ممنوع بودن هرگونه فعالیت در شركت های هرمی، نسبت به عضویت افراد در این شركت ها هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از مركز اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین، در هشدار پلیس آگاهی كه روز جمعه منتشر شده، آمده است: هرگونه فعالیت و تبلیغ برای جذب مردم در شركت ‌های هرمی ممنوع بوده و در صورت مشاهده به صورت قانونی نسبت به دستگیری آنان اقدام خواهد شد و همچنین هیچ دستگاه دولتی اجازه صدور مجوز برای فعالیت شركت ‌های هرمی را نیز ندارند.
در ادامه این اطلاعیه می خوانیم: به هرگونه پیشنهاد خیلی خوب برای كسب درآمد فراوان و بدون زحمت شك كنید و از هرگونه فعالیت اقتصاددی كه متولیان آن ادعای درآمد غیرعادی به ویژه در مدت زمان كوتاهی را دارند دوری كنید، وعده‌ سرمایه گذاری با دریافت سود بالا از شگردهای شركت‌های هرمی است.
در بخش دیگری از هشدار پلیس آگاهی قزوین آمده است: شركت ‌های هرمی با تبلیغات دروغ سعی در قانع كردن مخاطبان خود را دارند، وعده طی كردن پله‌های ترقی در زندگی به سرعت و بدون زحمت و تلاش زیاد از ترفند های شركت‌های هرمی است و شیادان فعال در آن شركت ها با استفاده از شیوه ‌های روانشناسی شما را به عضو شدن در زیر گروه ‌های خود ترغیب می كنند.
این اطلاعیه اضافه می كند: افراد از سرمایه گذاری در شركت ‌هایی كه روش فعالیت خود را پیچیده و غیر قابل فهم برای همگان اعلام می‌كنند پرهیز كرده ضمن اینكه شركت‌ های هرمی هیچگونه قراردادی برای پذیرفتن نمایندگی شركت‌ های خارجی نداشته و آنها همیشه خود را یك نوع تجارت قانونی و مشروع معرفی می‌كنند در صورتی كه اصول این شركت‌ ها در هیچ سازمان دولتی به ثبت نرسیده و فاقد دفتر مركزی هستند.
در بخش دیگری از این اطلاعیه می خوانیم: شركت‌ های هرمی حتی از نصب تابلوی رسمی به عنوان فعالیت خود امتناع كرده و در عین حال نیز فاقد حساب های بانكی به نام خود شركت هستند و از مشتریان خود می‌خواهند تا پول را به صورت نقدی پرداخت كرده تا مدركی از خود به جا نگذارند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: شركت‌ های هرمی در پوشش فروش محصولات گوناگون سعی در ظاهرسازی و پنهان كردن فعالیت های غیرقانونی خود هستند، فریب این پوشش ظاهری را نخورید.
این اطلاعیه در پایان اضافه می كند: بیشتر مراجع دینی فعالیت شركت ‌ها هرمی را غیر شرعی و غیرمجاز اعلام كرده‌اند، ضمن اینكه عضویت در آن جرم تلقی شده و شهروندان باید هوشیار باشند تا فریب وعده‌ های پوچ افراد فعال در این شركت‌ ها را نخورند.
3013