۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۵۷
کد خبر: 82979622
T T
۰ نفر
مسئولان كردستان از زخمي هاي حمله تروريستي مريوان عيادت كردند

سنندج - ايرنا - نماينده ولي فقيه و استاندار كردستان عصر دوشنبه به همراه برخي از مسئولان اجرايي از 2 زخمي حمله تروريستي به يك پايگاه نظامي در نزديكي روستاي دري شهرستان مريوان در بيمارستان فجر عيادت كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله سيدمحمد حسيني شاهرودي و بهمن مرادنيا با حضور در اين مركز درماني از اين نفر عيادت كرده و ضمن دلجويي از اين مرزداران غيور با خانواده اين عزيزان هم كه در بيمارستان حضور داشتند، ديدار و گفت و گو كردند.
در اين ديدار علاوه بر استاندار و نماينده ولي فقيه در كردستان، ماموستا فايق رستمي نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري، حسين خوش اقبال معاون سياسي و امنيتي استاندار همچنين محمد شفيعي فرماندار مريوان حضور داشتند.
نماينده ولي فقيه و استاندار كردستان به همراه ديگر مسئولان همچنين از مرز خانم شيخان و باشماق در شهرستان مرزي مريوان هم بازديد كرده و از نزديك در جريان روند فعاليت ها و مشكلات اين دو مرز قرار گرفتند.
پس از مصوبه دولت و حذف كولبري مرز خانم شيخان بسته شده و تنها براي تخصيص سهميه كارت پيله وري به كالاهايي كه از مرز باشماق ترخيص شده اند، مورد استفاده قرار مي گيرد.
كالاهايي كه به مرز خانم شيخان منتقل مي شود پس از ارزيابي، ارزشگذاري، حساب حقوق و عوارض و تسهيلات پيله وران تحويل داده مي شود.
به گزارش ايرنا، در حمله مسلحانه به پايگاه نظامي در نزديكي روستاي دري در شهرستان مريوان و درگيري بين گروه هاي تروريستي، معاند و ضد انقلاب با نيروهاي نظامي كشورمان، 11 نفر شهيد و هشت نفر نيز زخمي شدند.
10 نفر از شهدا پاسدار پايوار و بسيجي و يك نفر نيز پاسدار وظيفه است، هفت شهيد اهل مريوان، يك شهيد اهل سنندج و سه شهيد نيز اهل شهرستان قروه هستند.
اين پايگاه كه در منطقه اي سخت گذر واقع شده توسط اعضاي گروهك تروريستي پژاك (مسئوليت حمله را بر عهده گرفته است) هدف حمله قرار گرفت و بر اثر شليك گلوله، انبار مهمات آن منفجر شد، بيشتر نيروهاي نظامي در اثر برخورد تركش مواد منفجره انبار مهمات اين پايگاه به شهادت رسيدند.
شهرستان مرزي مريوان در 130 كيلومتري سنندج مركز استان واقع شده است، استان كردستان داراي 220 كيلومتر مرز با كشور عراق است.
6108/9102