۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹
کد خبر: 82985768
T T
۰ نفر
امسال اعزام زائران اربعين در اردكان، پرشورتر خواهد بود

يزد- ايرنا- فرماندار اردكان گفت: امسال اعزام زائران اربعين به عتبات به بهترين شكل ممكن و پرشور تر از سال هاي گذشته انجام مي شود.

به گزارش ايرنا هادي مقيمي روز دوشنبه درنشست ستاد اربعين حسيني (ع) اين شهرستان با بيان اينكه در سال گذشته حدود 4 هزار اردكاني در راهپيمايي اربعين شركت كرده اند افزود: اميدواريم هر سال پرشورتر از گذشته، سيل عظيمي از عاشقان سرور و سالار شهيدان، در اين راهپيمايي شركت كنند.
وي اضافه كرد: لازم است با همكاري و هماهنگي تمامي اعضاي ستاد به طور جد برنامه ريزي شود تا اين رويداد بهتر از سال قبل برگزار گردد .
فرماندار اردكان با بيان اينكه امسال نسبت به سال گذشته وضعيت امنيت كشور عراق بهتر شده تصريح كرد: يكي از تدابيري كه صورت مي گيرد تامين امنيت اين همايش عظيم مردمي است.
مقيمي اظهار داشت: كميته هاي اين ستاد شامل كميته امنيتي و انتظامي ، اطلاعاتي ، هماهنگي سياسي و كنسولي ، فرهنگي و آموزش ، اطلاع رساني و مستندسازي ، اعزام ، مشاركت هاي مردمي و اسكان و تغذيه ، زيرساخت و... است.
وي افزود: در چند سال گذشته در موضوع اعزام و خدماتي كه در موكب هاي بين راهي در شهرستان اردكان و عراق به زائران ارائه مي كند ، عملكرد خوبي داشتيم كه اين اتفاق نتيجه تلاش دستگاه هاي مختلف و مشاركت مردم و خيرين در بخش هاي گوناگون است.
فرماندار اردكان با بيان اينكه مراسم اربعين حسيني (ع) علاوه بر اينكه جنبه عزاداري و مذهبي است به نظر مي رسد در طول سال هاي اخير جنبه هاي سياسي آن به خصوص در جهان اسلام بسيار برجسته و پررنگ شده يادآور شد: اين مراسم به عنوان نمادي از وحدت و انسجام مسلمانان و عاشقان اباعبدالله تلقي شده و بسيار حائز اهميت است.
وي گفت: برخي از افراد به دليل محدوديت هاي شخصي افتخار حضور در اين مراسم عظيم را ندارند ولي مي توانند با سهيم شدن در برپايي موكب در كربلا و پذيرايي از زائران ، از ثواب اين حركت عظيم بهره مند شوند .
فرماندار اردكان افزود: تجربه ها و اقدامات خوبي از سال هاي گذشته به جاي مانده كه با آسيب شناسي اين موارد در اربعين امسال مي توان به صورت موثرتري برنامه ريزي هاي لازم را انجام داد.
مقيمي ترويج فرهنگ اربعين در جامعه ، نظم و امنيت ، رعايت سنت ها و ارزش هاي دولت و ملت عراق ، مردم محوري ، تسهيل گري و مديريت هماهنگي را از اصول مورد توجه براي مراسم اربعين حسيني در سال جاري دانست.
اربعين حسيني امسال براساس تقويم شمسي، مصادف با هشتم آبان ماه 97 خواهد بود.
مركز شهرستان 98 هزار نفري اردكان در 60 كيلومتري شمال شهر يزد قرار دارد.
7544 / 6197