۱۲ مرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۴۶
کد خبر: 82990180
T T
۰ نفر
احداث پایانه صادرات و نمایشگاه بین المللی دزفول آغاز شد

دزفول - ایرنا - عملیات اجرایی احداث پایانه صادرات محصولات كشاورزی و نمایشگاه بین المللی دزفول جمعه شب با حضور استاندار خوزستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا استاندار خوزستان در آئین كلنگ زنی نمایشگاه بین المللی دزفول ضمن تقدیر از پیگیری انجام شده برای حل مشكل مرز هوایی و نمایشگاه بین المللی دزفول گفت:مشكل تامین سه هكتار زمین دیگر برای نمایشگاه بین المللی دزفول در دست بررسی است و بزودی مجوز آن صادر خواهد شد .
غلامرضا شریعتی افزود:برای احداث نمایشگاه بین المللی دزفول ابتدا روی پنج هكتاری كه مجوز صادر شده كار شود.
استاندار خوزستان با بیان اینكه سماجت و پیگیری مسئولان در این خصوص نتیجه بخش بوده است گفت:با حل مشكل نمایشگاه بین المللی و پایانه صادرات دزفول شاهد اشتغال بیشتر در دزفول خواهیم بود و كشاورزان با توجه به ارزش افزوده بیشتری كه وارد منطقه خواهد شد می توانند تولیدات كشاورزی خود را صادر كنند و به درآمد و سرمایه بیشتری دست یابند.
به گزارش ایرنا امیر عیسی زاده سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت:نمایشگاه بین المللی دزفول با برآورد اولیه 450 میلیارد ریال اعتبار شامل مجموعه كاملی در زمینه گردشگری ،تفریحی ،هتل، بازی و سرگرمی و نیز نمایشگاه دائمی بین المللی محصولات كشاورزی است.
وی با بیان اینكه پیش بینی شده این طرح تا سه ماه آینده 20 درصد پیشرفت كار داشته باشد افزود:نمایشگاه بین المللی دزفول در سه فاز ساخته خواهد شد كه فاز نخست در سه ماه اول بهره برداری می شود.
عیسی زاده بیان داشت:نمایشگاه بین المللی دزفول نه تنها برای استان خوزستان بلكه برای سه استان همجوار نیز توسعه آفرینی خواهد كرد.
عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:تاكنون دو بار مجوز ساخت نمایشگاه بین المللی دزفول اخذ شده اما به دلایلی باطل شد و امیدواریم این بار به مرحله بهره برداری برسد چرا كه در صورت تاخیر در پروژه مسئولان حق بازپس گیری زمین را دارند.
وی در خصوص مرز هوایی دزفول نیز از تلاش مسئولان و همكاری های صورت گرفته تقدیر كرد و گفت:باید پیگیر جذب سرمایه گذار برای مرز هوایی دزفول باشیم تا بتوانیم نمایشگاه و پایانه صادراتی را نصب و ترانزیت هوایی محصولات كشاورزی دزفول انجام شود چرا كه صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول حركتی ارزشمند برای توسعه اقتصادی شهرستان دزفول و شمال خوزستان می باشد.
به گزارش ایرنا در طراحی پایانه صادرات محصولات كشاورزی دزفول خط سورتینگ میوه ، سردخانه ، صنایع بسته بندی ، ساختمان گمرك و استاندارد و سایر تاسیسات مورد نیاز پیش بینی شده است.
برای ساخت پایانه صادرات محصولات كشاورزی دزفول 500 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده كه با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود.
نمایشگاه بین المللی دزفول نیز كه شامل 12 هزار مترمربع سالن سرپوشیده و فضای روباز و سالن همایش با ظرفیت یكهزار و 500 نفر می باشد با صرف 450 میلیارد ریال در 2 فاز احداث می شود.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در آئین كلنگ زنی این 2 طرح كه در ابتدای جاده سردشت دزفول برگزار شد بر توسعه زیر ساخت های بخش كشاورزی و صنایع جانبی در راستای توسعه صادرات شمال خوزستان تاكید كرد.
سالانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرهای دزفول ، شوش و اندیمشك تولید می شود كه با احداث پایانه صادراتی در شمال خوزستان امكان صادرات بخش زیادی از این محصولات به خارج از كشور فراهم می شود.
همچنین با حضور استاندار خوزستان تصفیه خانه كارخانه خمیر مایه دزفول كه با صرف 120 میلیارد ریال احداث شده و نقش مهمی در كاهش آلودگی زیست محیطی دارد افتتاح شد.
عملیات اجرایی طرح فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی با سرمایه گذاری 110 میلیارد ریال بخش خصوصی نیز آغاز شد.
6068/7278