۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴
کد خبر: 82993941
T T
۰ نفر
اصحاب رسانه بيان دردهاي مردم را در دستور كار قرار دهند

بروجرد - ايرنا - معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در كنار دفاع از منافع ملي، ارزش هاي ديني، انقلابي و تنويرافكار عمومي بيان دردهاي مردم را نيز در دستور كار قرار دهند.

رضا آريايي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه امروز دنياي رسانه نيازمند افراد متخصص و متعهد است، اظهارداشت: خبرنگاران به عنوان مناديان حق طلبي و حقيقت جويي نقش مهمي در ارتقاء آگاهي و فرهنگي سازي در بين مردم دارند.
وي افزود: امروز رسانه ها به دليل فراگيري و سرعت انتشار خبر قدرت زيادي دارند و به همين دليل نيز مورد توجه صاحبان قدرت هستند.
فرماندار بروجرد بيان كرد: هفدهم مرداد سالروز شهادت شهيد محمود صارمي را روز حقانيت قلم و آگاهي بخشي دانست و اضافه كرد: اين روز فرصت مغتنمي براي پاسداشت صاحبان قلم و انديشه است.
آريايي ادامه داد: خبرنگاران بايد همواره تعهد اخلاقي، پرسشگري، تيزبيني و هوشياري را سرلوحه عمل خود قرار دهند.
وي گفت: دقت، امانتداري، سرعت، صحت و آگاهي در نوشتن از ويژگي هاي خبرنگاران براي جلب اعتماد عمومي جامعه است.
معاون استاندار لرستان افزود: صداقت در قلم مهمترين خصيصه يك خبرنگار متعهد است زيرا رسانه ها بايد به دور از هرگونه جانبداري و براساس وظيفه شرعي و اجتماعي در اين وادي حركت كنند.
آريايي با تاكيد براينكه بشر نيازمند اطلاع و آگاهي است، بيان كرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه وظيفه خطير اطلاع رساني در جامعه امروزي را برعهده دارند.
وي اضافه كرد: خبرنگاران به عنوان سربازان و طلايه داران عرصه دانايي و آگاهي همواره خود را بايد به سلاح دانش و معرفت تجهيز كنند.
معاون استاندار و فرماندار بروجرد گفت: اين شهرستان داراي پتانسيل ها و ظرفيت هاي بسياري براي توسعه و پيشرفت همه جانبه است كه خبرنگاران مي توانند با دانش و قلم خود نقش بزرگي درمعرفي آنها به كشور و جهان ايفا كنند.
شهيد محمود صارمي 17مردادماه سال 77 بدست طالبان در مزارشريف افغانستان به شهادت رسيد و پس از آن شوراي فرهنگ عمومي كشور روز شهادت اين شهيد را به نام روز خبرنگار نامگذاري كرد.
6052/7273