جامعه با رسانه دچار لکنت زبان مسیر درستی را نمی‌رود

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت کشور در دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه صاحبان رسانه باید برای بیان حقیقت احساس امنیت داشته باشند، گفت: اگر رسانه دچار لکنت زبان شود جامعه مسیر درستی را نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، جهانبخش خانجانی دوشنبه شب ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ در پنل «رسانه و حاکمیت» پنجمین گردهمایی کانون حرفه‌ای رسانه با عنوان «رسانه، تعامل و توسعه» در مجتمع ملاصدرا افزود: سال ۷۶ مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور شدم. آن زمان یک رابطه تک سویه بین وزارت کشور و رسانه‌ها برقرار بود و امکان پرسشگری نبود. من تمام اطلاعات دوره‌های انتخابات قبلی را که بعضا محرمانه بود به کتابخانه وزارت کشور بردم. همچنین محلی را برای حضور همه خبرنگاران و عکاسان اختصاص دادیم.

وی افزود: در زمانی که مهاجرانی سخنگوی دولت بود، من و همکارانم شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها را ایجاد کردیم و نهاد سخنگویی برای وزارتخانه‌ها ایجاد شد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران تاکید کرد: دولت‌ها اگر می‌خواهند صداقت خود را در ارتباط با مردم نشان دهند باید به صاحبان رسانه و صاحبان فکر و اندیشه احترام بگذارند و زمینه پرسشگری و نقد و سوت‌زنی را فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه الهی و آسمانی به حکومت و مسوولان نگرش مراد و مریدی نسبت به مردم و رسانه اشتباه است، ادامه داد: اکنون برخی خبرنگاران به واسطه سوت‌زنی‌ها در بند هستند. امیدوارم رابطه تعاملی بین رسانه و حاکمیت برقرار باشد.

خانجانی تاکید کرد: اوایل انقلاب از امت وفادار سخن می‌گفتیم و اکنون باید بحث ملت قانونمند را مطرح کنیم که در آن همه پرسشگر باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha