۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۱۰
کد خبر: 82994542
T T
۰ نفر

241 بازار میوه و تره بار در تهران فعال است

۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۱۰
کد خبر: 82994542
241 بازار میوه و تره بار در تهران فعال است

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: در 354 محله شهر تهران، 241 بازار میوه و تره بار فعال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحسین رحیمی روز سه شنبه در نخستین نشست كارگروه تخصصی مراكز مدیریت عرضه محصولات و فراورده های كشاورزی شهرداری های كشور كه در بازار میوه و تره بار بوستان تهران برگزار شد، افزود: تعداد 150 بازار میوه و تره بار نیز به صورت فروشگاهی محصولات كشاورزی و مایحتاج مصرفی شهروندان را عرضه می كنند.
وی ادامه داد: در برخی از محله های شهر تهران با توجه به تراكم جمعیت در آن بیش از 3 بازار میوه و تره بار وجود دارد.
رحیمی گفت: طبق ارزیابی های انجام شده 69 محله واجد شرایط برای احداث بازار میوه و تره بار است كه با توجه به سیاست سازمان میادین میوه و تره بار در صدد هستیم برای این محلات نیز بازار میوه و تره بار احداث كنیم.
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در مورد نحوه احداث میادین میوه و تره بار گفت: پس از تحویل زمین از شهرداری توسط كمیته مكان یاب و براساس شاخص هایی مانند دسترسی محله ها، امكانات زیرساختی و كاربری خدماتی مقدمات ساخت و ساز را شروع می كنیم.
وی اظهار داشت: مدیریت میادین میوه و تره بار با سازمان میادین است و اگر مدیریت به بخش خصوصی واگذار شود با مشكلاتی از جمله افزایش قیمت ها مواجه خواهیم شد.
وی با بیان این كه شرایط تامین مایحتاج به قیمت مناسب برای مردم در شهر بزرگی مانند تهران مشكل است، افزود: قیمت برخی از كالاها در میادین میوه و تره بار حدود 40 درصد از خرده فروش های سطح شهرتهران پائین تر است.
رحیمی گفت: در تهران 18 هزار واحد صنفی میوه فروش وجود دارد و این در حالی است كه در 241 بازار میوه و تره بار در طول روز حدود 500 هزار فاكتور فروش و یا نوبت خرید داریم كه در شرایط عادی توسط مردم صورت می گیرد.
وی ادامه داد: به طور مثال گیلاس تكدانه به قیمت هر كیلو 40 هزار تومان درسطح تهران به فروش می رسید و این درحالیست كه در بازار میوه و تره بار به صورت دستچین 25 هزارتومان به مشتری عرضه می شود.
مدیر عامل سازمان میادین شهردار تهران گفت: حدود 5 هزار و 300 كارگر در بخش های مختلف میادین میوه و تره بار از ساعت 8 تا 20 فعال هستند كه برای اسكان آنها 200 خوابگاه در سطح شهر تهران وجود دارد.
وی افزود: در میادین میوه و تره بار شهر تهران حدود 10 هزار كارگر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به عنوان بهره بردار فعالیت دارند كه در استخدام سازمان میادین نیستند.
در این نشست مسئولان میادین میوه و تره بار تهران، شركت ساماندهی شهرداری و تعدادی از مدیران و روسای میادین میوه و تره بار استان های اهواز، قم، زاهدان، همدان، آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان، خرم آباد و مشهد حضور داشتند و به بیان پیشنهادات خود پرداختند.
در پایان این نشست از مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اهدا لوح، تقدیر و قدردانی شد.
تهرام/1109//1348
۰ نفر