۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۱۰
کد خبر: 82995132
T T
۰ نفر
786 دانش آموز تهراني براي جهش تحصيلي ثبت نام كردند

تهران-ايرنا-رئيس آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان ابتدايي براي آزمون جهش تحصيلي از 16تيرماه گفت: تاكنون اطلاعات 786 متقاضي در سامانه ثبت شده است.

شهناز كريمي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از اين تعداد 700 دانش آموز مورد ارزيابي قرار گرفتند.
وي با اشاره به روند جهش تحصيلي در سال تحصيلي 98-97 گفت: دستورالعمل جهش تحصيلي خردادماه به مناطق و مدارس ابلاغ شده و دانش آموزان مقطع ابتدايي مي‌توانند براي پايه هاي اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم اقدام كنند.
كريمي افزود: دانش آموزان متقاضي جهش تحصيلي مي توانند با مراجعه به مدرسه خود، درخواستشان را به مدير اعلام كنند تا براساس شرايط و دستورالعمل ابلاغي به مدارس نسبت به ثبت اطلاعات فردي، خانوادگي و عملكرد تحصيلي دانش ‌آموزان و نوبت گيري متقاضيان در سامانه جهش تحصيلي اقدام شود.
رئيس آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران با بيان اينكه تمامي مراحل ثبت نام دانش آموزان براي انجام جهش تحصيلي به صورت الكترونيكي انجام مي شود، اظهار داشت: دانش آموزان متقاضي جهش تحصيلي بعد از نوبت گيري در تاريخ اعلام شده براي انجام ارزيابي و تست تخصصي هوش به آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران معرفي مي شوند.
گفت: دانش آموزان در صورت موفقيت در اين مرحله مي توانند شهريورماه در آزمون پايه مربوطه شركت كنند.
كريمي افزود: مدارس مي توانند نتايج جهش تحصيلي را در سامانه مشاهده كنند و دانش آموزان نيز با مراجعه به مدرسه خود از نتايج مطلع خواهند شد.
وي با بيان اينكه دانش آموزان متقاضي جهش تحصيلي براي يك پايه بيشتر نيازمند مجوز شوراي عالي آموزش و پرورش هستند، افزود: همچنين دانش آموزاني كه مي خواهند براي بار دوم جهش تحصيلي انجام بدهند، تقاضاي آنان بايد به كميسيون خاص منطقه ارجاع داده شود تا درباره درخواست آنان تصميم گيري شود.
رئيس آموزش و پرورش استثنايي شهرتهران گفت: امسال تا 24مردادماه براي جهش تحصيلي نوبت دهي شده است.
به گزارش ايرنا، مطابق بند «ب» ماده 18 مصوبه جلسه 793 مورخ 23 آبان ماه 88، شوراي عالي آموزش و پرورش، آيين نامه پيشرفت تحصيلي و تربيتي، تاييد صلاحيت هوشي و ويژگي هاي رواني دانش آموزان ابتدايي متقاضي جهش تحصيلي يك پايه به عهده سازمان آموزش و پرورش استثنايي گذاشته شده است.
جهش اول به سوم و جهش براي بار دوم در دوره ابتدايي سال 95 بر اساس مصوبه شوراي عالي و نامه وزارتي و با رعايت مفاد مندرج در آيين نامه ارزشيابي پيشرفت تحصيلي و تربيتي به كميسيون استان ها واگذار شد.
دانش ‌آموزان مقطع ابتدايي متقاضي براي جهش تحصيلي بايد در كارنامه خود سطح خيلي ‌خوب را در تمام دروس كسب كرده باشند.
يك ميليون و 100 هزار دانش آموز در شهر تهران در مقاطع مختلف تحصيلي در 4 هزار و 89 مدرسه تحصيل مي كنند.
دانش آموزان ابتدايي شهر تهران 590هزار هستند.
تهرام/7245/ 1539
۰ نفر