۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۰۲
کد خبر: 82996485
T T
۰ نفر
آبرسانی به روستاها وظیفه اصلی دهیاران است

یزد - ایرنا - مدیركل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با اشاره به كاهش بارندگی ها در سال زراعی جاری در استان گفت: برای تامین آب آشامیدنی روستاها در شرایط كنونی باید پیگیری ها جدی و در اولویت كار دهیاران باشد .

به گزارش ایرنا ، محمود زارع روز پنجشنبه در همایش دهیاران مهریز با قدردانی از تلاش های انجام شده در خدمت رسانی به مردم و روستاییان افزود: برای جلوگیری از كمبود آب شرب تاكنون كارهای مناسبی در استان انجام شده است و این موضوع همچنان در دستور كار دهیاران و شوراهای اسلامی قرار دارد.
وی ادامه داد: خدمت به مردم و پیگیری نیازهای آنها به خصوص تامین آب شرب در مناطق روستایی با همت و همراهی مسئولان قابل رفع است ، دولت با همه وجود اقدام های مناسبی نیز انجام داده و می دهد.
این مسئول به اهمیت اجرای عملیات گازرسانی به مناطق روستایی مهریز به عنوان نیاز اساسی و مطالبه مهم مردم منطقه اشاره كرد و یادآور شد: باید همه مردم از نعمت آن برخوردار شوند.
زارع همچنین به احداث جاده روستای منشاد مهریز به زردین تفت اشاره كرد و گفت: اقدام های خوبی برای تكمیل آن انجام شده و تا بهره برداری كامل پیگیری ها ادامه خواهد داشت.
مدیركل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد همچنین به اهمیت اجرای طرح های اشتغالزایی در روستاها برای جذب جوانان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها اشاره كرد و بر آمادگی این اداره كل تاكید كرد.
همچنین فرماندار مهریز گفت: تامین آب ، ایجاد اشتغال مولد و پایدار و انجام فعالیت های فرهنگی و ورزشی مهمترین نیاز مناطق روستایی شهرستان است كه با همت و همكاری دهیاران و شوراهای اسلامی انجام می شود.
سید محمد رستگاری افزود: برای تامین آب شرب مردم با همكاری اداره آب و فاضلاب روستایی ( آبفار ) و پیگیری دهیاران هرچند كارهای زیادی انجام شده ولی كافی نیست و باید بیشتر اقدام شود.
همچنین به گفته بخشدار مركزی مهریز ، بررسی مسائل و مشكلات دهیاران با حضور مسئولان استانی و شهرستان جزو برنامه های مهم بخشداری است كه در اولویت كارهاست.
مهدی دهقانی زاده افزود: انجام برنامه های فرهنگی ورزشی ، تامین آب و پیگیری طرح گازرسانی به روستاها محور فعالیت بخشداری است كه با همكاری فرمانداری و امور روستایی و شوراهای استانداری یزد پیگیری می شود.
در این همایش تعدادی از دهیاران بخش مركزی مهریز مهمترین نیاز روستاهای این شهرستان را ، توجه به اشتغالزایی جوانان ، ایجاد مكان های فرهنگی و ورزشی و تامین آب ذكر كردند.
از جمعیت 50 هزار نفری مهریز 35 درصد در پنج دهستان ارنان ، خورمیزات ، تنگچنار ، بهادران و میانكوه در 140 روستا زندگی می كنند.
مركز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 كیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/