۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۲۵
کد خبر: 82997746
T T
۰ نفر
نويسندگان و ناشران بومي در كردستان تحت حمايت قرار مي گيرند

سنندج - ايرنا - مديركل كتابخانه هاي عمومي كردستان گفت: حمايت از نويسندگان و ناسران بومي از اولويت هاي اين نهاد است و اقدامات خوبي در اين زمينه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد عبدالملكي روز شنبه در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان سقز اظهار داشت: حمايت از نويسندگان و ناشران بومي به ارتقاي شاخص هاي فرهنگي در استان منجر مي شود.
وي افزود: علاوه بر افزايش منابع موجود در كتابخانه ها، اين اقدام به ايجاد انگيزه در ميان مولفان و ناشران براي تاليف و انتشار آثار بيشتر نيز كمك مي كند.
عبدالملكي تاكيد كرد: در 2 سال گذشته بيش از 15 هزار جلد كتاب از ناشران و نويسندگان بومي استان خريداري و به منابع كتابخانه اي اضافه شد تا در دسترس علاقمندان قرار گيرد.
مديركل كتابخانه هاي عمومي كردستان با بيان اينكه از برنامه هاي اولويت دار و مهم اين نهاد راه اندازي كتابخانه در جاهايي است كه به اين مراكز فرهنگي دسترسي ندارند، يادآور شد: ارتقاي شاخص دسترسي مردم به كتابخانه از طريق ايجاد فضاهاي فيزيكي بسيار مهم است.
وي خواستار حمايت مسئولان، خيرين و مردم از كتابخانه هاي عمومي شد و اضافه كرد: براي توسعه كتابخانه هاي عمومي و ارتقاي شاخص دسترسي مردم در شهرها و روستاها به كتاب بايد از كتابخانه هاي عمومي حمايت شود.
سرپرست فرمانداري سقز نيز در اين جلسه با بيان اينكه راه اندازي كتابخانه در چهار بخش اين شهرستان از اولويت هاست، گفت: با راه اندازي كتابخانه در بخش ها، شاخص دسترسي به كتاب در اين شهرستان ارتقا پيدا مي كند.
كامل كريميان افزود: اقدامات اساسي در شهرستان براي راه اندازي كتابخانه مشاركتي در روستاهاي بسطام، گلتپه و قهرآباد عليا انجام شده و راه اندازي كتابخانه نهادي در ايرانخواه نيز در دست پيگيري است.
وي با تاكيد بر لزوم توسعه فرهنگ كتابخواني اظهار داشت: ايجاد فضاهاي فيزيكي، تلاش براي راه اندازي كتابخانه در محله ها و روستاهاي فاقد كتابخانه نيز بايد با جديت دنبال شود.
سرپرست فرمانداري سقز بر لزوم حمايت از كتابخانه هاي عمومي تاكيد كرد و گفت: شهرداري بايد در پرداخت نيم درصد درآمد خود به حساب نهاد كتابخانه هاي عمومي اهتمام لازم را داشته باشد.
رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي سقز نيز در اين جلسه خواستار حمايت بيشتر مسئولان از اين نهاد فرهنگي شد و افزود: اين حمايت ها در نهايت به نفع توسعه فرهنگي شهرستان است.
سميه ايزديار گفت: 14 باب كتابخانه عمومي نهادي و مشاركتي در اين شهرستان داريم و چهار هزار نفر نيز عضو فعال اين مراكز فرهنگي هستند كه تلاش مي كنيم اين تعداد افزايش يابد.
وي با اشاره به اينكه شاخص زيربناي كتابخانه هاي عمومي شهرستان مناسبت نيست، اضافه كرد: زيربناي كتابخانه هاي عمومي شهرستان 2 هزار و 210 متر مربع است كه جوابگوي جميعت نيست.
شهرستان سقز داراي 14 باب كتابخانه عمومي است كه از اين تعداد پنج باب نهادي و 9 باب مشاركتي است و با راه اندازي چهار باب كتابخانه در دست اقدام، اين تعداد به 18 باب مي رسد.
7348/9102