۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۵
کد خبر: 83000732
T T
۰ نفر

كف شكنی چاه مشكل آب برخی مناطق ممسنی را حل كرد

۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۵
کد خبر: 83000732
كف شكنی چاه مشكل آب برخی مناطق ممسنی را حل كرد

شیراز- ایرنا- رئیس شركت آبفا شهرستان ممسنی گفت: یك حلقه چاه در این شهرستان كه به علت خشكسالی دچار افت شدید میزان آبدهی شده بود، حفاری و كف شكنی شد و از این طریق، مشكل آب برخی مناطق ممسنی حل شد.

نعمت اله حسینی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدار قرار گرفتن این چاه، مشكل قطعی آب محله های دو راهی، اسكان عشایر، تل ریزی، دهك، شاه داوود، صالحی، گچگران، تل قلی و محدوده هایی از شهر نورآباد را رفع كرد.
وی ادامه داد: این چاه با عمق 100 متر به علت خشكسالی، قادر به آبرسانی به مناطق تحت پوشش نبود و از این رو، عمق آن با كف شكنی به 150 متر افزایش یافت كه ارتقای میزان آبدهی را در پی داشت.
رئیس شركت آبفا شهرستان ممسنی همچنین گفت: یك حلقه چاه جدید به عمق 250 متر در ارتفاعات بنیان این شهرستان حفاری شده است كه بهره برداری از آن به مناسبت هفته دولت آغاز می شود.
وی افزود: با بهره برداری از این چاه نیز مشكل برخی از مناطق شهر نورآباد كه با مشكل پایین بودن فشار آب روبرو هستند، رفع می شود.
حسینی همچنین گفت: مجوز چاه شماره 19شهرستان ممسنی نیز در ارتفاعات مشرف به دوراهی اخذ و پیمانكار آماده حفاری شده است.
وی ادامه داد: تجهیزات حفاری در محل مستقر شده اند تا با حفر این چاه، ظرفیت دیگری برای تامین آب آشامیدنی مردم ممسنی فراهم شود.
رئیس شركت آبفا ممسنی همچنین با اشاره به آغاز عملیات ساخت مخزنی با گنجایش 2 هزار و 500 مترمكعب آب در محله اسكان عشایر شهر نورآباد، گفت: بهره برداری از این مخزن گامی مهم برای عبور از شرایط خشكسالی و كمبود آب آشامیدنی در این شهر خواهد بود.
شهرستان ممسنی به مركزیت شهر نورآباد در فاصله 145 كیلومتری شهر شیراز واقع شده است.
7366/ 2027