۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸
کد خبر: 85529075
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی: رگبار تابستانی و وزش باد شدید فارس را در برمی‌گیرد
عکس آرشیوی

شیراز- ایرنا- اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، اعلام کرد: سامانه بارش های رگباری همراه با وزش باد شدید، احتمال تگرگ و رعد و برق از بعد از ظهر شنبه شانزدهم تیرماه، نیمه جنوبی، مناطق شرقی و مرکزی استان را در بر می‌گیرد و تا اواخر وقت همین روز ادامه دارد.

مدیر کل هواشناسی فارس روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این سامانه برای مناطق یاد شده به ویژه شهرستان های لارستان، اوز، گراش و خنج پیش بینی شده است.

احتمال جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر

مسعود حقیقت ادامه داد: اثر مخاطره همچون احتمال جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها و برخورد صاعقه وجود دارد برای همین هم عدم استقرار در بستر و حاشیه رودخانه ها ومسیل ها، عدم پارک خودرو درحاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال توصیه می شود.

به گزارش ایرنا،پیشتراداره کل هواشناسی فارس با انتشاراطلاعیه سطح زرد،۳۰ خردادماه سال جاری نسبت به وزش باد نسبتا شدید و در نواحی مستعد گرد وخاک در استان هشدار داده بود.

زمانی که سازمان هواشناسی، هشدار زرد رنگ می‌دهد یعنی پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار برای مردم با هدف آمادگی لازم در مواجهه با پدیده های جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، همچنین برای مسئولان به منظور اندیشیدن تمهیدات لازم صادر می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha