۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴
کد خبر: 83000799
T T
۰ نفر
كاربردي شدن تحقيقات توليد موادغذايي را ايمن مي كند

گرگان – ايرنا- دبير اجرايي بيست وسومين كنگره ملي گياه پزشكي ايران گفت: استفاده از پژوهش ها و كاربردي كردن تحقيقات گياه پزشكي، صنعت توليد مواد غذايي را ايمن و افراد جامعه را از ابتلا به انواع بيماري ها نجات خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، كامران رهنما روز سه شنبه در نشست خبري اظهار داشت: يكي از آسيب هاي پيش روي چرخه توليد موادغذايي، استفاده بي رويه سموم است كه محققان و اساتيد گياه پزشكي تحقيقات فراواني در اين زمينه انجام داده و به نتايج مثبتي براي جلوگيري از مصرف زياد آن رسيده اند.
وي بيان كرد: كاربردي شدن تحقيقات و پژوهش ها كليد موثر حل مشكلات كشاورزي و ديگر بخش هاي مرتبط با گياه پزشكي است.
به گفته وي، اگرچه ممكن است برخي از اين پژوهش ها و تحقيقات عملي و كاربردي نشود اما نبايد به خاطر آن مسير توليد علم و تحقيق را تعطيل و از برگزاري اين گونه كنگره هاي علمي خودداري كرد.
وي همچنين به ميزباني گلستان از بيست و سومين كنگره گياه پزشكي ايران اشاره كرد و گفت: براي اين كنگره يكهزار و 200 مقاله فارسي و انگليسي به دبيرخانه ارسال شده كه هيات داوران 850 مقاله را پذيرش كردند.
دبير اجرايي بيست و سومين كنگره گياه پزشكي ايران بيان كرد: اين مقالات در محور گياهان زراعي، گياه پزشكي درختان جنگلي، محيط زيست، آفت بيماري ها و علف هاي هرز، مشكلات گياه پزشكي دانه هاي روغني و چند موضوع ديگر تهيه و تدوين شده است.
رهنما ادامه داد: همچنين در حاشيه كنگره، چند كارگاه آموزشي و عملي با موضوع مشكلات منابع طبيعي و جنگل و قارچ هاي سمي برگزار و شركت كنندگان از چند مزرعه ديدن مي كنند.
به گزارش ايرنا بيست و سومين كنگره گياهپزشكي ايران پنجم تا هشتم شهريور در شهر گرگان برگزار مي شود.
گياهپزشكي گياهان زراعي و باغي، گياهپزشكي درختان جنگلي، مشكلات گياهپزشكي دانه هاي روغني، گياهپزشكي سلامت جامعه و محيط زيست، مديريت مصرف آفت كش ها در اكوسيستم هاي كشاورزي، كنترل بيولوژيك آفات، بيمارگرهاي گياهي و علف هاي هرز، مديريت تلفيقي آفات و بيمارگرهاي گياهي در محصولات گلخانه اي، مشكلات گياهپزشكي و گياهپزشكان كشور در تحقيق و اجرا، آفات، بيماري ها و علف هاي هرز قرنطينه اي و نوظهور و بيوسيستماتيك و تنوع زيستي در گياهپزشكي، محورهاي اين كنگره است.
3091/1648