۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۴۲
کد خبر: 83003472
T T
۰ نفر

بیمارستان، كودك بدحال و اورژانس را راه نداد

۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۴۲
کد خبر: 83003472
بیمارستان، كودك بدحال و اورژانس را راه نداد

تهران-ایرنا- كاركنان بیمارستان خصوصی شفا در شهرستان پردیس استان تهران روز پنجشنبه نه تنها كودك بدحال را در بدو ورود پذیرش نكردند بلكه با عوامل اورژانس نیز كه بیمار را انتقال داده بودند بر سر این موضوع درگیر شدند.

آنطور كه رئیس مركز اورژانس پردیس می گوید تكنیسین های این مركز مورد ضرب و شتم نیز قرار گرفته اند و به آمبولانس هم كه حدود دو ساعت در توقیف عوامل بیمارستان بوده، خسارت وارد شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا این رویداد بعدازظهر امروز در مقابل چشم بیماران و مراجعان در حالی رخ داده كه تكنسین های اورژانس پردیس یك كودك 2 ساله بدحال را به این بیمارستان انتقال داده بودند.
رئیس اورژانس پردیس در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این باره توضیح داد: تكنسین های ما به علت وخامت حال پسربچه دو ساله و نبود زمان كافی برای انتقال به تهران،بیمار را به بیمارستان شفا منتقل كردند.
نادر شایان افزود: پس از ورود آمبولانس به بیمارستان، نگهبانان و دیگر عوامل بیمارستان نه تنها كودك را پذیرش نكردند و تحویل نگرفتند بلكه با تكنسین های اورژانس نیز درگیر شدند.
وی تاكید كرد: نگهبانان درِ بیمارستان را با زنجیر بستند و اجازه خروج به آمبولانس ندادند.
شایان با بیان اینكه عوامل بیمارستان قصد تحویل گرفتن بیمار نداشتند و فرآیند اداری آن را انجام نمی دادند گفت: پس از شكایت از عوامل بیمارستان و با مداخله كلانتری ( نیروی انتظامی) توانستیم آمبولانس را پس از حدود دو ساعت از بیمارستان خارج كنیم كه به این خودرو دولتی هم آسیب وارد آمده بود.
به گفته وی عوامل اورژانس پردیس روزانه حدود 70 ماموریت امدادی انجام می دهند و نگه داشتن آمبولانس در خدمات رسانی به بیماران خلل ایجاد می كند.
رئیس اورژانس پردیس از مقام های قضایی خواست از طریق دوربین های مداربسته رویداد امروز را بررسی كنند و تاكید كرد كه حق پیگیری قضایی و قانونی برای اورژانس محفوظ است.
كمبود مراكز درمانی در بومهن و پردیس سبب می شود در مواقع نیاز بیماران به این بیمارستان خصوصی مراجعه كنند.
خبرنگار ایرنا برای تكمیل گزارش با مسئول فنی بیمارستان شفا به صورت تلفنی گفت وگو كرد كه دكتر عطیه شاهرخی پاسخ داد: از 23 مردادماه جاری اعلام كرده ایم كه به علت تعمیرات ساختمان، بیماران اورژانس را قبول نمی كنیم.
وی درباره اجازه خروج ندادن به آمبولانس دولتی نیز گفت: درصورتی كه امكان درمان بیمار بدحال نباشد و انتقالش به تهران ضروری به نظر برسد بیمار باید با هزینه آمبولانس خصوصی انتقال یابد كه هزینه بالایی برای همراهان دارد به این دلیل از خروج آمبولانس جلوگیری شده است.
رئیس اورژانس پردیس در تماس دوباره خبرنگار ایرنا و در واكنش به اظهارات رئیس بیمارستان شفا تاكید كرد: براساس قانون زمانی كه بیماران حال وخیمی داشته باشند بناچار و به علت كمبود زمان باید بیمار را به نزدیك ترین مركز درمانی منتقل كنیم و تحویل دهیم.
مسئول فنی بیمارستان شفا می گوید حال كودك خوب است و اقدامات اولیه درمانی در بیمارستان برای كودك انجام شده است.
درحالی كه عوامل اورژانس می گویند احتمال می دهند كودك به علت وخامت حالش توسط آمبولانس های غیر از اورژانس به تهران انتقال یافته باشد، مسئول فنی بیمارستان شفا می گوید كه امروز در بیمارستان حضور نداشته و از اینكه بیمار به تهران انتقال یافته یا خیر اطلاعی ندارد.
شهرستان پردیس در حدود 20 كیلومتری شرق پایتخت واقع شده است.
تهرام/9441/ 1008
۰ نفر