۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۷
کد خبر: 83008614
T T
۰ نفر

یادداشت صدف: در هفته دولت به یاری دولت بشتابیم

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۷
کد خبر: 83008614
یادداشت صدف: در هفته دولت به یاری دولت بشتابیم

هفته نامه صدف در شماره 659 صفحه نخست این نشریه در تاریخ 30 مرداد ماه یادداشتی تحت عنوان «در هفته دولت به یاری دولت بشتابیم» به قلم حسین فریدونی منتشر كرده است.

در این یادداشت آمده است: هفته نخست شهریور ماه هر سال كه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر است، به عنوان هفته دولت نامگذاری شده و به طور انصاف باید گفت كه نامگذاری بجا و شایسته ای است.
با توجه به آن كه رییس دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران با رای مستقیم مردم انتخاب می شود، به طور معمول مردم، دولت را از خودشان می دانند و پیوند عاطفی عمیقی بین مردم و دولت وجود دارد.
وقتی می گوییم به یاری دولت بشتابیم به معنای آن است كه دولت را یاری كنیم كه بتواند به مردم خدمت كند. اگر دولتی قوی و مقتدر داشته باشیم می تواند نارسایی ها و مشكلات جامعه را به سرعت برطرف كرده و رفاه و آسایش را برای آحاد مردم فراهم نماید.
دولت های پس از انقلاب، هر كدام به نوبه خود تلاش ها و قدم هایی را در جهت رفع محرومیت زدایی از جامعه برداشته اند و با وجود تحریم ها، جنگ و توطئه های جهانی بر علیه كشورمان، خدمات بسیاری از سوی این 12 دولتی كه داشته ایم به مردم ارائه شده است اما هنوز كافی نیست.
ایران با داشتن منابع مختلف نفت، گاز، معادن، دریای آزاد و غیره كشوری ثروتمندی محسوب می شود و اگر درست مدیریت شود می تواند بهترین امكانات را برای تمام ملت فراهم آورد اما متاسفانه می بینیم كه برخی از مردم ایران همچنان با معضل بیكاری، كمبود امكانات و مشكلات اقتصادی دست و پنجه نرم می كنند. باید بررسی شود كه ایراد كار از كجاست؟
بیشتر اوقات شاهد هستیم كه دولت بجای این كه مشغول خدمات رسانی باشد، ناخواسته درگیر بحران های اجتماعی و مسایل سیاسی، اعتقادی و امنیتی است كه برایش به وجود می آورند. نباید برای هیچ دولتی بحران آفرینی كرد زیرا این مسایل فرصت خدمت را از دولتمردان می گیرد.
تا چشم بر هم بزنیم مدت 4 ساله هر یك از دولت ها سپری شده و دوباره سرگرم برگزاری انتخابات و تبلیغات انتخاباتی می شوند؛ در عمل كار چندانی صورت نگرفته و بیشتر طرح های عمرانی نیمه تمام رها می شود. بر همین اساس معتقدم كه باید دولت را یاری كنیم زیرا یاری كردن دولت، خدمت به مردم و جامعه است.
7195/7408