۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸
کد خبر: 83010872
T T
۰ نفر

كتاب تصحیح قانون بوعلی سینا رونمایی شد

۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸
کد خبر: 83010872
كتاب تصحیح قانون بوعلی سینا رونمایی شد

همدان - ایرنا- كتاب اول از مجموعه «قانون» بوعلی سینا تصحیح، چاپ و امروز (شنبه) در آیین روز بوعلی سینا رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، مسئول روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا در این آیین اظهار داشت: تصحیح متن عربی كتاب قانون توسط دكتر نجفقلی حبیبی در حال انجام و كتاب اول و دوم آن به اتمام رسیده است.
توكل دارایی با اشاره به اینكه تصحیح عربی قانون برای نخستین بار انجام می شود، افزود: محققان و مترجمان اروپایی و كشورهای آسیای میانه مشتاقانه منتظر هستند این اثر منحصر به فرد در اختیارشان قرار گیرد تا در ترجمه جدید قانون به زبانهای ازبكی، انگلیسی، تركی استانبولی و تاجیكی مورد استفاده قرار گیرد.
كتاب قانون به زبان عربی و مشتمل بر پنج كتاب پزشكی تخصصی و عمومی است.
بوعلی سینا بزرگترین فیلسوف و پزشك نامدار ایرانی در قرن چهار و پنجم هجری قمری بود و از آثار شاخص شیخ الرئیس می توان به كتاب های شفا، قانون، دانشنامه علایی و رساله های بسیاری به زبان عربی و فارسی اشاره كرد.

***دانش آموختگان پزشكی سوگند یاد كردند
جمعی از دانش آموختگان رشته پزشكی دانشگاه بوعلی سینا در محضر طبیب فاخر جهان بوعلی سینا سوگند نامه پزشكی را قرائت كردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی همدان در این آیین گفت: پزشكان جوان امروز با مدد از علم این حكیم بزرگ لباس خدمت به تن كرده و برای خدمت به مردم آماده می شوند.
موسوی بهار، بوعلی سینا را مایه فخر نه تنها جامعه پزشكی بلكه برای جهانیان مورد فخر و مباهات معرفی كرد.
وی با بیان اینكه آیین ادای احترام به این دانشمند ایرانی از چندسال گذشته پایه گذاری شده و هرسال با شكوهتر و غنی تر برگزار می شود، افزود: با كمك مسئولان باید این روز در ذهن تمام ایرانیان ماندگار شود.
بهار اظهار داشت: امسال برای نخستین بار با حمایت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، نشان ملی طب سینوی پایه گذاری شد و به دنبال بین المللی شدن این نشان و اعطا به محققان جهانی هستیم.
وی خاطرنشان كرد: گرامیداشت شیخ الرئیس موحب غنا و تقویت گردشگری دیار بوعلی سینا می شود.
7527/2090