۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۰
کد خبر: 83011376
T T
۰ نفر
بيش از 36 هزار ماسك ميان مردم توفان زده سيستان توزيع شد

زاهدان - ايرنا - مدير عامل جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان گفت: 36 هزار و 742 عدد ماسك و 757 سبد غذايي از 30 مرداد تا دوم شهريور ميان مردم توفان زده منطقه سيستان واقع در شمال اين استان توزيع شده است.

رسول راشكي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: نيروهاي هلال احمر با آغاز توفان و وزش باد شديد همراه با گرد و خاك در شمال سيستان و بلوچستان در منطقه حاضر و خدمات رساني به مردم را در دستور كار خود قرار دادند.
وي ادامه داد: در اين مدت سبدهاي غذايي و ماسك ها ميان سه هزار و 407 نفر از مردم 42 روستاي سيستان توزيع شد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان گفت: 177 امدادگر با 35 دستگاه خودرو در اين مدت به خدمات رساني به مردم پرداختند.
به گفته كارشناس پيش ‌بيني هواشناسي سيستان و بلوچستان توفان و گرد و خاك تا فردا يكشنبه در منطقه سيستان تداوم دارد.
مصدق گودرزي فر افزود: روزهاي دوشنبه و سه شنبه قدري از شدت توفان كاسته شده و از روز چهارشنبه هفته جاري دوباره وزش باد و گرد و خاك در نواحي شمالي سيستان و بلوچستان شدت مي يابد.
وي گفت: در اين مدت علاوه بر نفوذ گرد و غبار به زاهدان، نواحي مركزي، مرز شرقي و نيمه جنوبي سيستان و بلوچستان توفان گرد و خاك با شدت كمتر رخ خواهد داد.
به گزارش ايرنا وزش باد شديد، افزايش غلظت ريزگردها و آلودگي هوا، تمام ادارات و نهادهاي شهرستانهاي زابل، زهك، هيرمند، هامون و نيمروز را امروز شنبه به تعطيلي كشاند.
همچنين امروز 2 پرواز هواپيماي شركت ماهان در مسير تهران - زابل - ايرانشهر و همچنين 2 پرواز هواپيماي شركت قشم اير در مسير مشهد - زابل - مشهد به دليل افزايش گرد و خاك ناشي از توفان و كاهش شديد ديد باطل اعلام شد.
مسير زابل - نهبندان بر اثر توفان و گرد و خاك كه از ساعت 8 صبح ديروز جمعه مسدود شده بود همچنان مسدود است.
خشكسالي حدود 20 ساله در سيستان و بلوچستان كه امسال شدت آن محسوس تر است پيامدهاي نامباركي را در بخش هاي مختلف كشاورزي، آب، هوا، اشتغال، بهداشت و ساير بخش هاي اين استان كويري به دنبال داشته است.
پديده خشكسالي 2 دهه در سيستان و بلوچستان، خشكيدن تالاب بين المللي هامون در شمال و جازموريان در جنوب غرب استان، قطع آب رودخانه هيرمند، كاهش سفره هاي آب زير زميني، كمبود نزولات آسماني، گرماي زياد و تبخير بيش از حد نرمال كشور اين استان را با مشكلات زيادي در زمينه تامين آب آشاميدني و كشاورزي رو به رو كرده است.
سيستان با پنج شهرستان زابل، زهك، هامون، هيرمند و نيمروز در شمال سيستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3213