۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۹
کد خبر: 83016181
T T
۰ نفر
شاخص تخت درماني آذربايجان غربي به 1.7براي هر 1000 نفر مي رسد

اروميه- ايرنا- رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي با بيان اينكه اين استان پيشتر از لحاظ شاخص تخت هاي بيمارستاني در محروميت قرار داشت، گفت: با اقدامات دولت تدبير و اميد، شاخص تخت بيمارستاني استان به 1.7 تخت به ازاي هر يكهزار نفر مي رسد.

جواد آقازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در حوزه تخت هاي بيمارستاني شاخص آذربايجان غربي پيش از دولت تدبير و اميد، يك تخت به ازاي هر يكهزار نفر بود كه توانستيم در طول اين دولت به 1.3 ارتقا دهيم.
وي اضافه كرد: امسال با بهره برداري از بيمارستان هايي كه در مراحل پاياني ساخت قرار دارد، اين شاخص به 1.7 مي رسد.
وي ادامه داد: در سال 1392 در بخش بهداشت و درمان رتبه 29 كشور را داشتيم كه با اقدامات انجام شده در طول دولت تدبير و اميد اين رتبه به هفت كاهش يافته است.
وي بيان كرد: يكي از بزرگترين پروژه هايي كه در دولت تدبير و اميد انجام شده توسعه بيمارستان امام خميني (ره) است كه در طول يك سال، يك بيمارستان 220 تختخوابي ساخته و تجهيز شد.
رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي گفت: هزينه ساخت اين بيمارستان 600 ميليارد ريال و هزينه تجهيز آن 150 ميليارد ريال است كه در اين ماه به بهره برداري مي رسد.
آقازاده افزود: پروژه بزرگ بعدي آزمايشگاه مرجع است كه در كنار بيمارستان امام خميني (ره) احداث مي شود و در ماه جاري به بهره برداري مي رسد.
وي ادامه داد: با بهره برداري از اين پروژه بخش هاي آزمايشگاه و پاتولوژي بيمارستان امام خميني (ره) به اين مركز انتقال داده مي شود.
وي اضافه كرد: آزمايشگاه رفرانس در واقع آزمايشگاه ارجاعي است و تمامي مراكزي كه نياز به آزمايش هاي تخصصي و فوق تخصصي داشته باشند به اين مركز ارجاع داده مي شوند .
رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي گفت: كلينيك تخصصي و فوق تخصصي تدبير نيز پروژه ديگري است كه با 26 هزار متر مربع زيربنا احداث مي شود و بخش دي كلينيك و داروخانه رباتيك آن در ماه جاري افتتاح مي شود.
آقازاده گفت: اين داروخانه نخستين داروخانه رباتيك در سطح كشور است كه قادر خواهد بود روزانه داروي مورد نياز چهار هزار بيمار را تامين كند.
وي ادامه داد: راه اندازي اين داروخانه را شركت فنلاندي بر عهده گرفته است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي گفت: دي كلينيك نيز داراي پنج اتاق عمل و 30 تخت است و اعمال جراحي سرپايي بيمارستان امام خميني (ره) به اين مركز انتقال مي يابد.
آقازاده افزود: ظرفيت بيمارستان امام خميني (ره) به دي كلينيك تدبير اضافه مي شود و از بار بيمارستان امام كاسته مي شود.
وي ادامه داد: اين كلينيك در نوع خود بي نظير است و در آن علاوه بر درمانگاه هاي تخصصي و فوق تخصصي، 2 طبقه براي دندانپزشكي، يك طبقه براي بهداشت، آموزش شيوه سالم زندگي، خود مراقبتي و مشاوره درنظر گرفته شده است .
به گزارش ايرنا، در حال حاضر دهها طرح بهداشتي درماني در آذربايجان غربي اجرايي شده است.
8137/2093