احمد شافعي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اكنون اين سازمان، 71 دستگاه اتوبوس در اختيار دارد كه نيمي از اين ناوگان مربوط به بخش خصوصي است.
وي افزود: همه ناوگان اتوبوسي بخش خصوصي سن بالاي 10 سال دارند و به سن فرسودگي رسيده است و ناوگان اين سازمان نيز جزو معدودي، بالاي 10 سال سن دارند البته همين تعداد معدود هم تنها يكي دو سال تا سن فرسودگي فاصله دارند.
وي با بيان اينكه اين سازمان براي بازسازي و بهسازي ناوگان بشدت با مشكل اعتباري رو به رو است گفت: پيش از اين مقرر بود يك سوم از هزينه هاي جابجايي مسافر توسط دولت، يك سوم توسط شهرداري و مابقي توسط شهروندان تامين شود اما دولت از سال 94، ديگر سهم خود را پرداخت نمي كند و اين امر هزينه هاي سازمان را در خدمات رساني افزايش داده است.
شافعي اظهار داشت: اكنون هزينه تمام شده براي سفر هر شهروند با ناوگان اتوبوسي در بجنورد، 18 هزار ريال است اما شهروندان چهار هزار و 400 ريال از اين ميزان را پرداخت مي كنند.
وي درباره مشكلات اعتباري براي نوسازي ناوگان اتوبوسي گفت: از سال 89 كمك هاي دولت به نوسازي ناوگان اتوبوسي متوقف شده است شهرداري ها با مشكل روبه رو شده اند.
وي افزود: پيش از اين دولت بابت خريد هر دستگاه اتوبوس، معادل 82.5 درصد از بهاي اين ناوگان، يارانه پرداخت مي كرد و مابقي توسط شهرداري تامين مي شد اما از سال 89 اين كمك ها متوقف شده است.
شافعي خاطرنشان كرد: اكنون شهرداري بجنورد در نوسازي و بهسازي ناوگان اتوبوسي بجد با مشكل رو به رو شده است و سرعت نوسازي ناوگان را بشدت كند كرده است.
مديرعامل سازمان حمل بار و مسافر شهرداري بجنورد با بيان اينكه اكنون 18 دستگاه از 71 دستگاه اتوبوس اين سازمان به علت نياز به تعمير و بازسازي از چرخه خدمات ناوگان حمل و نقل خارج شده است گفت: بطور ميانگين روزانه 40 هزار نفر توسط ناوگان اتوبوسي بجنورد در 12 خط جابه جا مي شوند.
7185/ 6042
بجنورد-ايرنا- مديرعامل سازمان حمل بار و مسافر شهرداري بجنورد گفت: اكنون قريب به اتفاق ناوگان اتوبوسي اين سازمان در شهر 210 هزار نفري به سن فرسودگي رسيده و بايد نوسازي و بهسازي شوند.