۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۲۶
کد خبر: 83022922
T T
۰ نفر

مرحله شهرستاني جشنواره قصه گويي در مهاباد برگزار شد

۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۲۶
کد خبر: 83022922
مرحله شهرستاني جشنواره قصه گويي در مهاباد برگزار شد

مهاباد- ايرنا- مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مهاباد گفت: مرحله شهرستاني چهارمين دوره جشنواره بين المللي قصه گويي در چهار گروه پدربزرگ، مادربزرگ، نوجوان و جوان در مهاباد برگزار شد.

شيدا نصرتي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين جشنواره 32 نفر شركت كننده در سه بخش قصه گويي كلاسيك، قصه گويي خلاق و قصه 90 ثانيه با هم رقابت مي كنند كه در مجموع 9 نفر انتخاب مي شوند.
وي ادامه داد: ملاك انتخاب نفرات برتر، خلاقيت در انتخاب قصه، توانايي در ارتباط با مخاطب و اداي صحيح كلمات و جملات است.
وي بيان كرد: پس از پايان مرحله شهرستاني مرحله استاني در مهرماه به ميزباني اروميه برگزار مي شود كه از بين افراد منتخب به مرحله منطقه اي راه مي يابند.
مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مهاباد اضافه كرد: در مرحله منطقه اي اين جشنواره هم قصه گويان استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، گيلان، اردبيل و قزوين با هم رقابت مي كنند.
نصرتي اضافه كرد: بيست و يكمين جشنواره بين المللي قصه گويي امسال با شعار 'خوب زندگي كردن تمرين مي خواهد' برگزار شده است.
به گزارش ايرنا، سال گذشته نيز شهرستان مهاباد سه نماينده قصه گو در مرحله استاني داشته كه توانستند به مرحله منطقه اي فرستاده شوند.
23 مركز ثابت و 10 مركز سيار، روستايي و پستي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در آذربايجان‌غربي فعاليت‌هاي متنوع فرهنگي، هنري، ادبي، ديني و علمي را در قالب 40 نوع برنامه با محوريت ترغيب كودكان و نوجوانان به مطالعه كتاب ارائه مي كنند.
كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي با 60 هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به كودكان و نوجوانان اين استان است.
مهاباد داراي 2 واحد كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان است.
9903/3020/2093