۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۰۲
کد خبر: 83031153
T T
۰ نفر
معاون استاندار: تاب آوري اجتماعي در ايلام كاهش يافته است

ايلام - ايرنا - معاون سياسي، امنيتي استاندار ايلام با تاكيد بر اينكه مردم بايد تلاش كنند تا قدرت تحمل خود را بالا ببرند، گفت: تاب آوري اجتماعي در اين استان ضعيف و كمرنگ شده است.

به گزارش ايرنا، محمد نوذري روز چهارشنبه در نشست آموزشي، توجيهي برنامه هاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در ايوان اظهار داشت: متاسفانه در ايلام تاب آوري اجتماعي بسيار كم شده و مردم قدرت گفتمان سازي را بدرستي ندارند.
وي ادامه داد: اگرچه فقر و مشكلات اجتماعي در جامعه وجود دارد ولي امروز در خانواده ها اگرچه نسبت به گذشته رفاهيات و زندگي هاي اجتماعي بيشتر شده ولي در مقابل آن پيچيدگي اجتماعي افزايش يافته است.
معاون استاندار ايلام اضافه كرد: شادي به مقوله اي فراموش شده در زندگي هاي امروز تبديل شده بطوريكه خانواده ها در اوج آيين هاي شاد ولي احساس غم و غصه دارند.
نوذري با ذكر اينكه اعتماد اجتماعي به يكديگر امروز در جامعه كمرنگ شده است، افزود: بخشي از اين مساله به جامعه و بخشي هم به مردم مربوط مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه مولفه ها و منشا اميد و نشاط اجتماعي بايد در جامعه ايجاد شود كه عمده آن ايجاد شغل، شادي، عدالت و آموزش است، گفت: تحقق بخشي از اين مولفه ها وظيفه دولت و بخشي هم بايد توسط مردم ايجاد شود.
معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار ايلام كاهش آسيب هاي اجتماعي را يكي از مهم ترين رويكردهاي دولت در استان ايلام برشمرد و يادآور شد: در اين زمينه افزايش نشاط و كاهش آسيب هاي اجتماعي در دستور كار قرار دارد.
نوذري اظهار كرد: با توجه به اهميت توجه به جمعيت جوان جامعه كه از دهه 60 رشد يافته و متناسب با آن آسيب هاي اجتماعي هم شكل گرفته نيازمند انجام كارهاي فرا پژوهشي هستيم.
به گفته وي، در اين زمينه سند اجتماعي و توسعه استان با عضويت گروه هاي مشاوره، روانشناسي و جامعه شناسي در دستور كار قرار گرفته و بر اساس آن بايد به نقاط مطلوب در حوزه كاهش آسيب ها و افزايش نشاط اجتماعي برسيم.
معاون سياسي، امنيتي استانداري ايلام گفت: در حوزه پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نمي توان يك نسخه براي كل كشور تهيه و آنرا قابل تعميم دانست بلكه هر استان و هر شهرستان نوع آسيب هاي متفاوت داشته كه نيازمند برنامه هاي جداگانه است.
نوذري همچنين بر بروز بودن آموزش هاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي كه بايد متناسب با نيازهاي جوانان باشد تاكيد كرد.
وي اظهار كرد: برنامه هاي پيشگيري از خودكشي در سه برنامه كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت در دستور كار قرار داشته و در اين زمينه تمامي افراديكه داراي طرح هاي فرا پژوهشي با موضوع آسي هاي اجتماعي بويژه خودكشي هستند، مورد حمايت قرار خواهند گرفت.
معاون سياسي استاندار ايلام يكي از علت هاي خودكشي را ضعيف بودن باورهاي ديني عنوان كرد و گفت: اگرچه جايگاه ايران در زمينه خودكشي در رتبه 154 جهان قرار دارد و در مقايسه با بسياري از كشورها نرخ كمتري دارد، ولي همچنان اين نرخ نگران كننده است.
نوذري بر استفاده از ظرفيت مردم و موسسه هاي مردم نهاد براي اجراي برنامه هاي پيشگيري از خودكشي در اين استان تاكيد كرد.
7171/6119