۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۲۸
کد خبر: 83031803
T T
۰ نفر
فرهنگ سازي اولويت مهم در امر به معروف و نهي از منكر است

سنندج - ايرنا - دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر كردستان گفت: كار ستاد امر به معروف و نهي از منكر انجام اقدامات سطحي نيست بلكه اولويت در اين زمينه فرهنگ سازي و ترويج آموزه هاي ديني است.

به گزارش خبرنگار ايرنا سرهنگ محمود الله مرادي روز چهارشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهي از منكر بانه افزود: در طول سال گذشته 158 مورد تذكر لساني در سطح استان داشتيم و برخورد فيزيكي وجود نداشته است.
وي اظهار داشت: رشوه خواري، احتكار و رانت از منكرات است كه در ستاد امر به معروف و نهي از منكر به اين موارد توجه مي شود و دايره امر به معروف و نهي از منكر بسيار گسترده است كه بايد آن را بشناسيم.
وي با اشاره با جايگاه والاي امر به معروف و نهي از منكر در اسلام گفت: انسان هايي كه خود را در دايره دين قرار مي دهند بايد زندگي خود را وفق فريضه امر به معروف و نهي از منكر كنند.
الله مرادي با اشاره به لزوم رعايت حجاب اسلامي براي زنان و مردان افزود: بعضي از افراد امر به معروف و نهي از منكر را در حجاب خلاصه مي كنند اما امر به معروف و نهي از منكر جنبه هاي زيادي دارد و رعايت حجاب اسلامي يكي از جنبه هاي مهم اين فرضيه الهي است.
وي يادآور شد: لباس كُردي هم براي مردان و هم براي زنان جزء با حجاب ترين پوشش هايي است كه تمامي جنبه هاي پوشش اسلامي در آن رعايت شده است.
الله مرادي با اشاره به اهداف شوم دشمنان براي از بين بردن فرهنگ اسلامي گفت: دشمنان اسلام كانون خانواده ها را هدف گرفتند و در فضاي مجازي و شبكه هاي ماهواره اي عليه فرهنگ ما تبلغ مي كنند كه بايد خانواده ها در اين زمينه هوشيار باشند.
وي با بيان اينكه در هر شهري يك شعبه قضايي ويژه آمران به معروف وجود دارد و اين شعبه براي حمايت از آمران به معروف فعاليت مي كند اضافه كرد: اين شعبه بدون هيچ اغماضي پرونده ها را بررسي و حتي اگر آمر به معروف تخلف كند با او برخورد مي كند.
در ادامه اين جلسه جانيشن دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر بانه گفت: از مجموع 116 روستاي بالاي 20 خانوار جمعيت بانه كه واجد شرايط ستاد امر به معروف و نهي از منكر هستند با همت بخشداران اعضاي شوراي امر به معروف و نهي از منكر 94 روستا مشخص شده و ستاد اين روستاها فعال و جلسات آنها به صورت منظم برگزار مي شود.
حسن سليمي افزود: ماموريت اصلي اين شوراها بررسي معروفات و منكرات مشاهده شده در هر روستا است.
وي با بيان اينكه يك هزار و 200 نفر در ستاد تشكيلات امر به معروف و نهي از منكر بانه داراي پرونده تشكيلاتي هستند گفت: در ستاد امر به معروف و نهي از منكر شهرستان بانه 260 نفر طلايه دار، 13 شوراي انصاف، 46 شوراي ادارات، 35 شوراي ياواران مدارس و نخبگان بسيجي است.
وي اضافه كرد: ستاد امر به معروف و نهي از منكر بيشتر كارهاي فرهنگي انجام مي دهد و سياست ستاد ارتقاء فرهنگ عمومي جامعه در راستاي ترويج معروفات و زدودن چهره زشت منكرات از جامعه است.
به گزارش ايرنا ستاد امر به معروف و نهي از منكر بانه با چهار ستاد فرعي در بخش هاي مختلف، پنج معاونت و 14 مديريت فعاليت مي كند.
شهرستان مرزي بانه با 158 هزار نفر جمعيت در 270 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7496/6108