۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 83032223
T T
۰ نفر
1600 هكتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین مجهز شد

شهركرد- ایرنا - مدیر آب و خاك و امور اراضی سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال برای نخستین بار بیش از یكهزار و 600 هكتار از زمین های زراعی این استان به سیستم آبیاری نوین به روش «تیپ نواری»' مجهز شد.

سید طاهر نوربخش روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: طرح آبیاری قطره ای به شیوه تیپ نواری در زمین های كشاورزی این استان با مشاركت و حمایت دولت برای كشت محصول حبوبات، ذرت و صیفی به صورت پایلوت اجرا شد.
وی ادامه داد: یكی از بهترین روشهای آبیاری در كاهش مصرف آب و افزایش بهره وری، استفاده از سیستم آبیاری قطره ای به ورش تیپ نواری است.
مدیر آب و خاك جهادكشاورزی چهارمحال وبختیاری بیان كرد: استفاده از روش آبیاری نوین قطره ای موضعی، با هدف بهره وری بهینه از آب صورت گرفته است كه در این روش بهره بردار تنها به حد كفایت رشد محصولات از منابع آبی در شرایط بحرانی برداشت می كند.
نوربخش، از تجهیز 61 هزار هكتار معادل 55 درصد از زمین های كشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین خبر داد و گفت: با این روش از هدر رفت بیش از 249 میلیون مترمكعب آب جلوگیری شد.
به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری سالانه بیش از یك میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود.
6199/2097