۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۳۲
کد خبر: 83032441
T T
۰ نفر
آذربايجان غربي مستعد توسعه در رشته گلف است

اروميه- ايرنا- مربي گلف و مدرس بين المللي اين رشته گفت: آذربايجان غربي با توجه به كوهستاني بودن منطقه و داشتن آب و هواي مناسب مستعد احداث زمين گلف و رشد و توسعه در اين رشته است.

گودرز مولايي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مسوولان استان قدم نخست را با برگزاري يك دوره آموزشي چند روزه در شهر اروميه براي شناساندن اين رشته برداشته اند.
وي بيان كرد: با توسعه زيرساخت هاي لازم در اين استان شاهد فعال تر شدن رشته گلف در اين منطقه خواهيم بود.
وي ادامه داد: براي احداث يك مجموعه حرفه اي گلف زميني به وسعه 40 هكتار نياز است كه مناطق كوهستاني با توجه به پستي و بلندي هاي موجود مستعد ايجاد آن هستند و در اين ميان حضور حاميان مالي بخش خصوصي تاثير زيادي در اين زمينه دارد.
مربي و مدرس رشته گلف افزود: زمين هاي مجموعه ورزشي انقلاب تهران و چند زمين گلف در استان هاي خوزستان و اصفهان تنها زمين هاي تمريني و مسابقه اي اين رشته در ايران است و استان آذربايجان غربي مي تواند به يكي از استان هاي سرآمد اين رشته تبديل شود.
وي گفت: رشته ورزشي گلف در ايران به دليل نبود زيرساخت هاي مناسب پيشرفت قابل توجهي نداشته و اين امر موجب شده تيم هاي ايراني نتوانند مسابقات برون مرزي و بين المللي حضور داشته باشند.
وي ادامه داد: جذب سرمايه گذار و حامي مالي براي اين رشته ورزشي مي تواند توسعه گلف را در كشور به همراه داشته باشد.
به گزارش ايرنا نخستين دوره آموزشي اين رشته در 2 بخش تئوري و عملي با حضور مدرس بين المللي فدراسيون در اروميه برگزار شد.
اين دوره آموزشي به مدت 3 روز در زمين شماره 2 تختي اروميه در حال برگزاري بوده و برنامه ريزي هايي براي توسعه رشته ورزشي گلف استان آغاز شده است.
هم اكنون 35 ورزشكار با دريافت كارت عضويت يكساله در نخستين دوره آموزشي گلف اروميه حضور دارند.
هيات گلف آذربايجان غربي از سال گذشته پس از برگزاري مجمع انتخاباتي و انتخاب رييس هيات استان فعاليت خود را آغاز كرد.
گودرز مولايي، مدرس و مربي گلف فدراسيون براي برگزاري كلاس آموزشي و با دعوت هيات گلف آذربايجان غربي به اروميه سفر كرده است؛ اين دوره آموزشي از 20 تا 22 شهريور ماه جاري برگزار شده است.
7156/2093