۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۱۳
کد خبر: 83033748
T T
۰ نفر

ام.آر.آی پلنگ بیمار باغ وحش مشهد انجام شد

۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۱۳
کد خبر: 83033748
ام.آر.آی پلنگ بیمار باغ وحش مشهد انجام شد

مشهد- ایرنا- معاون دادستان مركز خراسان رضوی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: ام.آر.آی 'ارس' پلنگ بیمار شش ساله باغ وحش مشهد با همكاری دانشگاه علوم پزشكی مشهد و با موفیت انجام شد.

محمد بخشی محبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرداد ماه امسال موضوع حال نامساعد این پلنگ در باغ وحش مشهد توسط فعالان محیط زیست مطرح و انجام ام.آر.آی برای تشخیص بیماری آن ضروری تشخیص داده شد.
وی ادامه داد: مجوز لازم برای انجام ام.آی.آر از سوی دادسرا صادر و مقرر شد این اقدام با همكاری دانشگاه علوم پزشكی مشهد انجام شود. دانشگاه در این خصوص همكاری خوبی داشت و سرانجام در یكی از مراكز درمانی مشهد با رعایت شرایط و ضوابط محیطی ام.آی.آر پلنگ بیمار انجام شد.
معاون دادستان مركز خراسان رضوی گفت: ارس پس از انجام ام.آر.آی به باغ وحش تحویل داده شد و امیدواریم با این اقدام، روند درمانی آن شتاب گیرد.
طبق پرونده پزشكی پلنگ شش ساله باغ وحش مشهد، ارس ظرف چند سال اخیر به دلایل نامشخص دچار حملات تشنجی و عصبی بوده و هر چند ماه یكبار دچار تشنج شده است. با حضور تیم تخصصی دامپزشكی و محیط زیست خراسان رضوی عكسبرداریهای اولیه، سونوگرافی، معاینه كامل و نمونه برداریهای مختلف از این حیوان انجام شد.ام.آر.آی گام دوم تشخیص بیماری این پلنگ بود كه صورت گرفت.
107 گونه و 680 نمونه جانوری در باغ وحش مشهد نگهداری می شوند. این گونه ها شامل 64 گونه بومی و 43 گونه غیربومی و نمونه های جانوری شامل 240 پستاندار، 393 پرنده و 47 خزنده و دو زیست است.
7505/1858