۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۱۳
کد خبر: 83039782
T T
۰ نفر
مهمترين دستاورد دفاع مقدس اعتماد به داشته هاي خود است

تربت حيدريه- ايرنا- امام جمعه تربت حيدريه گفت: يكي از مهمترين دستاوردهاي دوران هشت سال دفاع مقدس اعتماد به نفس، اتكا و ايمان به داشته ها و توانمنديهاي خود است كه ملت ايران آن را به خوبي درك و لمس كردند.

حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا عصمتي روز شنبه در مراسم رژه نيروهاي مسلح مستقر در تربت حيدريه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس افزود: حفظ و تقويت روحيه انقلابي، هويت ديني و نيز تبلور منطقه اي و فرامنطقه اي فرهنگ دفاع مقدس از ديگر دستاوردهاي اين دوران طلايي است.
وي ادامه داد: امروز وظيفه داريم علاوه بر حفظ اين دستاوردها روحيه جهادي و تفكر انقلابي را به نسلهاي آينده منتقل كنيم. ملت ايران در طول هشت سال دفاع مقدس نه تنها با صدام بلكه با تمام قدرتهاي پوشالي استكبار جهاني از شرق و غرب گرفته تا ارتجاع عرب كه از صدام پشتيباني مالي، تسليحاتي و اطلاعاتي مي كردند جنگيد و به فضل الهي از اين آزمون سربلند بيرون آمد.
امام جمعه تربت حيدريه گفت: شت سال جنگ تحميلي به ما فهماند كه تنها با روحيه مقاومت و تفكر انقلابي مي توان در برابر دشمن ايستاد و بايد مسئوليتي را كه شهدا و ايثارگران بر دوش ما نهاده اند به سرمنزل مقصود رساند.
فرمانده تيپ 177 متحرك هجومي شهيد نصر اصفهاني مستقر در تربت حيدريه نيز در اين مراسم گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمي است تا براي نسلهاي امروز و آينده نظام اسلامي دلاورمرديها و رشادتهاي رزمندگان غيور ايران اسلامي در برابر دشمن تا بن دندان مسلح بازخواني شوند.
امير سرتيپ دوم ستاد حميدرضا جعفري افزود: انقلاب اسلامي نظام سلطه را به چالش كشيد. در شرايطي كه تاريخ ايران زمين در اين 40 سال شاهد عزت و اقتدار امت اسلامي است نيروهاي مسلح با تبعيت از مقام عظماي ولي فقيه و فرماندهي كل قوا و پشتيباني ملت هميشه در صحنه مي روند تا با بدست گرفتن موقعيت جديد بين المللي بار ديگر سيلي محكمي به دشمن بزنند.
رژه نيروهاي مسلح مستقر در تربت حيدريه به مناسبت نخستين روز هفته دفاع مقدس با حضور يگانهاي نمونه تيپ 177 متحرك هجومي شهيد نصراصفهاني ارتش، گروه توپخانه، پدافند هوايي و موشكي 61 محرم سپاه پاسداران، ناحيه مقاومت بسيج و نيروي انتظامي در تربت حيدريه برگزار شد.
مركز شهرستان 225 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
6121/1858