۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۱
کد خبر: 83041110
T T
۰ نفر
زنگ مهر و مقاومت در 3800 مدرسه كردستان طنين انداز شد

سنندج - ايرنا - همزمان با اول مهر و بازگشايي مدارس، زنگ مهر و مقاومت با حضور 290 هزار دانش آموز در سه هزار و 800 مدرسه شهري و روستايي استان كردستان طنين انداز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيين نمادين جشن بازگشايي مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت با حضور نماينده ولي فقيه در كردستان، استاندار، امام جمعه سنندج و جمعي ديگر از مسئولان و فرماندهان نظامي و انتظامي در دبيرستان پسرانه شاهد شهيد يدالله محمدي سنندج برگزار شد.
مديركل آموزش و پرورش كردستان در اين آيين با تبريك آغاز سال تحصيلي و گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: امروز 290 هزار دانش آموز در سه هزار و 800 مدرسه و در قالب 15 هزار كلاس درس در استان همزمان با سراسر كشور سال تحصيلي جديد را آغاز مي كنند.
رشيد قرباني با بيان اينكه سرمايه گذاري در آموزش و پرورش به پيشرفت، ترقي و توسعه جوامع منجر خواهد شد، افزود: كشورهاي توسعه يافته تنها با تكيه برعلم و دانش توانسته اند به اين مرحله از توسعه يافتگي برسند.
وي با بيان اينكه در چند دهه گذشته جامعه دانش آموزي و دانشگاهي از ريل واقعي خود فاصله گرفته اند، اظهار داشت: جوامع دانشگاهي ما بايد به سمت توسعه رشته هاي مهارتي و جامعه دانش آموزي نيز به سمت افزايش مهارت هاي زندگي بر سبك زندگي اسلامي سوق داده شوند.
مديركل آموزش و پرورش كردستان يادآور شد: در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش بر اين برنامه ها تاكيد شده و قرار است بخشي از برنامه كلاسي دانش آموزان در مدارس آزاد و به آموزش مهارت هاي زندگي اختصاص يابد.
وي يكي از مشكلات حوزه آموزشي كشور را تنوع مدارس اعلام كرد و گفت: هيچ كشوري به اندازه كشور ما تنوع مدارس ندارد و اين مساله مشكلاتي ايجاد كرد، برهمين اساس و با تاكيد وزير در چند سال آينده از اين تنوع كاسته خواهد شد.
قرباني اضافه كرد: همچنين يكي ديگر از موضوعات و برنامه هاي وزارت آموزش و پرورش خودداري از حفظ كردن و محفوظيات درسي و حذف آزمون هاي تجاري و غيرهدفمند در مدارس است.
وي ابراز اميدواري كرد با عملي كردن برنامه هاي در دست اقدام، آموزش و پرورش در مسير واقعي خود قرار گرفته و بتواند انسان هايي متناسب با طراز انقلاب تربيت كند.
فرمانده سپاه بيت المقدس كردستان نيز در اين آيين با اشاره به حادثه تروريستي در رژه نيروهاي مسلح اهواز گفت: اين اقدام استكبار، اراده فرزندان انقلاب را در برخورد با ايادي استكبار مستحكم تر مي كند.
سردار محمدحسين رجبي در ادامه خطاب به دانش‌ آموزان تاكيد كرد: تمام اقدامات و توانمندي هاي كشور ما در هر حوزه اي ناشي از علم و دانايي است و بر همين اساس خواسته نظام، مسئولان آموزش و پرورش و خانواده ها از شما خوب درس خواندن و افزايش دانايي است.
در اين آيين پس از نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت و رونمايي از كتاب فهميده كردستان با موضوع زندگي نامه شهيد يدالله محمدي، پيام وزير آموزش و پرورش قرائت و پس از آن با استقبال مسئولان استاني دانش آموزان در كلاس هاي درس حاضر شدند و سال تحصيلي جديد آغاز شد.
7348/9102