۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۷
کد خبر: 83044786
T T
۰ نفر
مبادلات اقتصادی اسپانیا با یزد توسعه می‌یابد

یزد - ایرنا - سفیر اسپانیا در تهران بابیان اینكه زمینه‌سازی و تعامل باهدف توسعه مبادلات اقتصادی یزد و كشورش در حال انجام است، گفت: تمام تلاش ما زمینه‌سازی برای توسعه سرمایه‌گذاری و انجام توافق‌های لازم است.

به گزارش ایرنا ، ' ادواردو لوپز بوسكتس' روز چهارشنبه در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری یزد در مركز خدمات سرمایه‌گذاری استان این مطلب را بیان كرد.
وی گفت: یكی از مسئولیت‌های ما در سفارت اسپانیا بهبود روابط تجاری است و جلسات مشترك و سفر به استان‌های ایران نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به سابقه فعالیت‌های مشترك ایران و كشورش و هدف از سفر به یزد افزود: این استان بر مبنای ظرفیت‌هایی كه در حوزه‌های مختلف دارد به‌عنوان یكی از شهرهای مهم ایران در توسعه همكاری‌ها از سوی اسپانیا محسوب می‌شود.
سفیر اسپانیا خاطرنشان كرد: با حضور در یزد فرصت بازدید از مناطق گردشگری و بافت تاریخی این شهر برای او فراهم شد و زیبایی‌های قابل‌توجه و ارزشمندی در این منطقه وجود دارد.
بوسكتس اظهار داشت: از قابلیت‌های صنعتی به‌ویژه واحدهای تولید سرامیك و فولاد در یزد نیز بازدیدهایی انجام شد و مذاكراتی با تولیدكنندگان و تجار یزدی در این سفر صورت پذیرفته است.
وی ادامه داد: با بررسی هدفمند و رایزنی‌های متقابل زمینه‌های همكاری یزد و اسپانیا به نتایج مؤثری می‌رسد و نه‌تنها در صنعت سرامیك و ماشین‌آلات بلكه در موضوع حفاظت از اماكن تاریخی نیز می‌توان به مذاكره پرداخت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد نیز در این نشست گفت: اتحادیه صادركنندگان و اتاق بازرگانی یزد با بخش دولتی هماهنگ است و به نمایندگی از استان مذاكرات خود را با سفارت تا رسیدن به تصمیم‌های مناسب پیش خواهند برد.
علی زینی وند افزود: بیشتر بخش‌های تولیدی ازجمله فولاد، معادن، بازرگانی ، صادرات و گردشگری با تشكل‌های تخصصی و فعال توانمند آماده مذاكره و همكاری با بخش‌های مختلف و موردتوجه از سوی اسپانیا هستند.
وی خاطرنشان كرد: استقبال و وجود تسهیلات جذاب و مناسب مبتنی بر ظرفیت‌های قانونی در یزد برای اسپانیا و سایر كشورهای آماده همكاری وجود دارد و می‌توان با تقویت روابط رسیدن به تفاهم‌نامه‌های عملیاتی را پیگیری كرد.
معاون استاندار یزد همچنین با اشاره به تولید 800 كالای متنوع در استان یادآور شد : 50 درصد از سنگ‌آهن ،17 درصد فولاد، بیش از 50 درصد كاشی و سرامیك و 27 درصد نساجی كشور در این استان تولید و عرضه می‌شود.
به گفته وی، ظرفیت بالای تولید انرژی خورشیدی ، وجود یكی از قطب‌های مهم پزشكی و سلامت ایران،جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر در دنیا از دیگر نقاط قوت استان است.
یزد هم‌اكنون دومین استان معدنی، چهارمین منطقه صنعتی و جزو 10 استان برتر صادراتی ایران است.
1968/ 2047