۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۶
کد خبر: 83045051
T T
۰ نفر
همايش نقش مديريت منابع انساني در نظام سلامت در مشهد برپا شد

مشهد- ايرنا- همايش ملي نقش مديريت منابع انساني در نظام سلامت با حضور 800 نفر از استادان اين حوزه و مديران اجرايي از سراسر كشور با هدف بررسي نقش مديريت منابع انساني و ارائه راهكار در اين زمينه روز چهارشنبه در مشهد آغاز شد.

معاون توسعه و مديريت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اين همايش محورهاي سه گانه آن را بكارگيري و نگهداشت منابع انساني، توانمندسازي منابع انساني و جبران خدمت ذكر و بيان كرد: در اين چارچوب طي دو روزه همين محورها مورد بحث و بررسي قرار مي گيرند.
دكتر سيدعلي صدرالسادات افزود: در چارچوب سازمان و دستگاه متعالي نبايد به نام واقعگرايي ياس پراكني و روحيه ها تخريب شوند زيرا از جايگاه و رويكرد اميدوارانه است كه مي توان به روحيه مثبت و در نهايت به عملكرد متعالي در يك سازمان، دستگاه يا وزراتخانه رسيد.
وي ادامه داد: از علائم روحيه ضعيف و منفي در يك سازمان پائين بودن ابتكار و خلاقيت، افزايش اضطراب، نگراني، منفي گرايي و گله مندي مستمر و در نهايت نااميدي است. بايد در پستهاي حساس افرادي را بكار گرفت كه اميدوار، شادمان، باانگيزه و داراي قدرت تحمل بالا باشند. همچنين براي رسيدن به اميد، سرزندگي و شادابي در يك سازمان بايد آموزشهاي تكراري را رها كرد و به جاي آن به افراد مبتكر و خلاق بها داد.
معاون وزير بهداشت گفت: براي نيل به يك سازمان متعالي هزينه هاي رفاهي و انگيزشي نبايد كاهش يابد بلكه حتي در صورت امكان بايد توسعه نيز بيابد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مشهد نيز در اين همايش گفت: اين دانشگاه با 900 عضو هيات علمي و 23 هزار نيرو كه انواع مختلف خدمات را ارائه مي كنند داراي 95 هزار دانشجو است كه در 153 رشته تحصيل مي كنند.
دكتر محمدرضا دارابي افزود: سرمايه اصلي هر موسسه اي نيروي انساني آن است و رمز موفقيت يك موسسه رضايتمندي كارمندان در كنار رضايتمندي ارباب رجوع مي باشد لذا بايد مطالبات كارمندي را پاسخ داد.
وي ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تاكنون براي تامين مسائل صنفي و رفاهي كارمندان زيرمجموعه خود خيلي موفق نبوده است.
مدير سرمايه انساني دانشگاه علوم پزشكي مشهد نيز در اين همايش گفت: سرمايه انساني در هيچ تراز مالي اي نمي آيد اما همين عملكرد سرمايه انساني است كه باعث تغييراتي در ترازنامه هاي مالي و ايجاد سود و زيان در سازمانها مي شود.
دكتر عبدالله ريحاني افزود: سرمايه انساني تنها نهاده اي در هر سازمان است كه خودش را تغيير مي دهد و در ساير نهاده هاي سازمان هم تغيير ايجاد مي كند. با اين ايجاد تغيير مي توان به رشد اقتصادي وسيعي دست پيدا كرد.
1922/1858