۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۶
کد خبر: 83047951
T T
۰ نفر
پیروزی در جنگ نرم نیاز به حمایت همه جانبه مردم دارد

سنندج - ایرنا - رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشاركت زنان در دفاع مقدس گفت: پیروزی و موفقیت جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف بدلیل مشاركت و حضور گسترده مردم در صحنه بود و امروز با تداوم این حضورها ما پیروز میدان جنگ نرم خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم مجتهدزاده روز شنبه در همایش تجلیل از زنان رزمنده و ایثارگر استان كردستان اظهار داشت: اقتدار كشور در عرصه بین المللی و مذاكرات، مدیون و مرهون حضور و پشتیبانی مردم است و دشمنان در توطئه های خود همواره بر روی كمرنگ كردن این حضورها مانور می دهند.
وی با بیان اینكه حضور در صحنه كمك به انقلاب و حفظ و تداوم نظام است، افزود: دوران هشت ساله دفاع مقدس یك مدل موفقی از ایثارگری ها و از خودگذشتگی های مردم و در عین حال به قدرت رسیدن ها بوده است.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشاركت زنان در دفاع مقدس با بیان اینكه جنگ تحمیلی هشت ساله بار ایدئولوژیك بر روی دفاع ما گذاشت، تاكید كرد: امروز همه تلاش دشمن این است كه این بار ایدئولوژیك را از ما گرفته و ما را به انسان هایی خنثی و بی تفاوت تبدیل كنند.
وی یادآور شد: در هشت سال جنگ تحمیلی، یك وفاق و همدلی خوبی در بین همه مردم بدور از گویش ها و تفكرات وجود داشت و دلیل اصلی پیروزی ما نیز همین انسجام و اتحاد بود.
مجتهدزاده اضافه كرد: هر چند در دوران دفاع مقدس متحمل سختی ها و آسیب های زیادی شده و خیلی از چیزها را از دست دادیم اما یك پیام اصلی پایدار ماند و آن اینكه اگر مردم در كنار هم بوده و وحدت، اتحاد و ایمان به خدا داشته باشند معجزات یكی پس از دیگری واقع خواهد شد.
وی گفت: وقتی كشورهای بزرگ دنیا دور هم جمع شده و می خواهند با ایران مذاكره كنند این نشان می دهد، ما از اقتدار و قدرت زیادی برخوردار هستیم و می طلبد با حفط وحدت همانند دوران دفاع مقدس توطئه های دشمنان را نقش بر آب كنیم.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشاركت زنان در دفاع مقدس با تاكید بر اینكه امروز باید در عرصه جنگ نرم پیروز میدان باشیم، افزود: پیروزی در این جنگ، یك مجاهدت، تلاش و وحدت دیگر می خواهد و باید از تفكرات فرقه گرایانه دوری كرده و منسجم و متحد در كنار هم باشیم.
وی اضافه كرد: امروز منافع تك تك ما به همدیگر ربط دارد و همانند بندهای یك ریسمان هستیم كه اگر پاره شود از هم گسیخته خواهیم شد لذا در عرصه جنگ نرم اگر در كنار هم نباشیم قطعا دشمنان پیروز میدان می شوند.
مجتهدزاده با اشاره به رشادت ها و از خود گذشتگی های رزمندگان و شهدا در دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی یادآور شد: شهدا و ایثارگران از خواسته ها و تمایلات خود گذشته و امنیت موجود را برای ما به ارمغان آوردند كه باید آنان را تكریم كرده و اجازه ندهیم دسترنج شان براحتی از دست برود.
وی اظهار داشت: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و تمام توطئه هایی كه امروز در كشور شاهد هستیم به بركت خون شهدا و خانواده معظم آنان خنثی می شود.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشاركت زنان دردفاع مقدس همچنین به مجاهدت های بانوان كردستانی در دوران جنگ تحمیلی اشاره كرد و گفت: زنان این دیار در دوران دفاع مقدس هم با دشمن خارجی در مرزها و هم با دشمن داخلی در منازل و شهرهای خود جنگیدند و امروز كشور به این بانوان افتخار می كند.
مجتهدزاده خطاب به بانوان كردستانی تاكید كرد: شما باید آنچنان كه منسجم و مقاوم در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور داشتید در جنگ نرم نیر باشید تا ایران همیشه شاهد سلحشورها و مقاومت شما شیرزنان كردستانی باشد.
در این آیین كه به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، تعدادی از زنان ایثارگر و رزمنده استان كردستان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شدند.
استان كردستان در دوران دفاع مقدس بیش از پنج هزار و 400 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی كرد كه 522 نفر از این شهدا را زنان تشكیل می دهند.
7348/9102
۰ نفر